"W tym momencie nie ogłoszę otwarcia amazon.pl, ale kto wie, co się wydarzy" – stwierdził w rozmowie z Newsweekiem Steven Harman, wiceprezes i dyrektor operacyjny Amazona w Europie, pytany, kiedy zostanie uruchomiona polska wersja serwisu sprzedażowego.

Stwierdził, że jedną z najważniejszych rzeczy dla Amazona jest "jak najlepsze doświadczenie klientów", na które według niego wpływa możliwość zamawiania produktów w ojczystym języku. Zapewnił, że w ostatnich latach Amazon pracował w tym obszarze. W 2016 r. uruchomiono polską wersję językową serwisu amazon.de. Dyrektor twierdzi, że rośnie liczba stron produktowych, przyspieszono dostawy.

Steve Harman ocenia w oparciu o doświadczenia Amazona, że potrzeby klientów w różnych krajach są podobne. Istotna jest cena produktu, duży wybór i szybka dostawa. Z platformy Amazona korzysta obecnie ok. 7,2 tys. polskich sprzedawców.

Spekulacje dotyczące rychłego uruchomienia platformy amazon.pl pojawiają się od kilku lat. W 2014 r. Amazon wszedł do Polski jako detalista, otwierając centra logistyczne koło Poznania i Wrocławia. W kolejnych latach otwierano następne ośrodki. Obecnie jest ich siedem. Na początku września br. ruszyło centrum w Pawlikowicach pod Łodzią oraz w Okmianach na Dolnym Śląsku. Z polskich centrów logistycznych w ciągu 5 lat Amazon wyeksportował towar o wartości ponad 10 mld zł. Koncern zainwestował dotąd w Polsce 4 mld zł, zatrudnia na stałe 14 tys. osób, łącznie z centrum technologicznym (ośrodek badań i rozwoju) w Gdańsku.