Niemcy i Rosjanie kupują elektronikę w polskich e-sklepach
Wśród zagranicznych klientów w polskich sklepach internetowych przeważają Niemcy, ale Rosjanie częściej kupują elektronikę, komputery i tablety – ustalił PayPal.
Według danych PayPala nasi zachodni sąsiedzi stanowią największą grupę (28 proc.) wśród zagranicznych klientów w polskich sklepach internetowych. Do najważniejszych kierunków eksportu należą również Wielka Brytania i Rosja (pochodzi stamtąd odpowiednio 24 proc. i 20 proc. kupujących z zagranicy).
Niemcy kupują w polskich e-sklepach głównie odzież i obuwie (36 proc.), ale drugie miejsce na liście zajmuje elektronika, komputery, tablety, urządzenia mobilne i peryferyjne (w ciągu ostatnich 12 miesięcy nabyło je 17 proc. klientów zza Odry).
W przypadku internautów z Wielkiej Brytanii elektronika nie znalazła się w pierwszej trójce najczęściej kupowanych przedmiotów, natomiast wśród klientów z Rosji jest popularniejsza niż w Niemczech (nabyło ją 40 proc. konsumentów zza wschodniej granicy).
Klienci z tych trzech krajów spytani o główny powód zakupów online, wskazali przede wszystkim na oszczędność czasu i wygodę.
Badanie objęło ponad 17,5 tys. konsumentów z 22 państw.
Transgraniczny e-handel tworzy niemały rynek dla sprzedawców. Według prognozy podanej w badaniu PayPal-Nielsena do 2018 r. obejmie on 130 mln konsumentów, którzy wydadzą łącznie ponad 300 mld dol.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.