Zdaniem Digitimes modele 2 w 1 będą promowane głównie w segmencie sprzętu podstawowej klasy z dwoma systemami. Producentów wesprze Intel, dostarczając platform sprzętowych i funduszy na marketing, oferując także zniżki na procesory. Na targach CES już zaprezentowano tego typu laptopy. Analitycy spodziewają się, że więcej producentów wprowadzi je do oferty w I poł. 2014 r.
Dostawcy liczą także na Chromebooki – laptopy z systemem Google’a. Nowe modele pojawią się w asortymencie Acera, Asusa, Della i Toshiby. Sprzedaż Chromebooków wzrośnie w 2014 r. o ponad 100 proc., do 4 mln szt. – przewiduje Digitimes Research. Będą je kupować klienci biznesowi i instytucjonalnych.  

Według Digitimes w 2014 r. Lenovo utrzyma pozycję lidera światowego rynku notebooków, dostarczając 28,3 mln urządzeń. Tuż za nim uplasuje się HP (28 mln). Na podium zmieści się Dell (18-19 mln). W piątce największych marek znajdą się także Acer i Asus (16-17 mln). Takie wyniki przewidują tajwańscy producenci sprzętu w oparciu o zamówienia od vendorów.
Natomiast w IV kw. 2014 r. jako numer 1 wskazano HP (7,6 mln dostarczonych notebooków), za nim znalazło się Lenovo (7,2 mln), a dalej Dell (5,2 mln), Acer (4,6 mln) i Asus (4,5 mln).