We wrześniu największe marki wprowadzą na rynek laptopy zbudowane na nowej platformie Intela (Coffee Lake). Będą to przede wszystkim modele 2 w 1 oraz ultracienkie notebooki. Klientów ma przekonać znacznie większa wydajność nowych procesorów Core (8 generacji). W serii U, która weszła na rynek 21 sierpnia, wydajność jest większa o 40 proc. niż w układach 7 generacji, a laptopy powinny działać na baterii 10 godz. Nowe CPU zapewniają także wsparcie dla 4K.

Chris Walker, wiceprezes grupy komputerowej Intela, uważa że na rynku PC mimo spadków sprzedaży w minionych kwartałach tkwi wciąż olbrzymi potencjał wymiany urządzeń. Według niego 450 mln komputerów używanych obecnie na świecie ma już 5 lat. Dlatego Intel liczy na to, że nowy sprzęt wstrzeli się w cykl wymiany i skłoni wielu użytkowników do przesiadki na nowe, znacznie bardziej wydajne i energooszczędne urządzenia niż te z początku dekady. Walker spodziewa się, że kolejne premiery nowych modeli z Coffee Lake rozkręcą sprzedaż komputerów w II poł. 2017 r. Z kolei w końcu 2017 r. powinny pojawić się pierwsze procesory produkowane w 10-nanometrowej technologii (Cannon Lake). Komputery z nowymi układami wejdą na rynek w 2018 r., co powinno nadal stymulować popyt.