Firma zapowiedziała oficjalne wejście na rynki: Niemiec, Austrii, Włoch i Hiszpanii. Chce w ten sposób zwiększyć sprzedaż swoich rozwiązań do inteligentnych domów (smart home) w Europie. Dostawa towarów do tych krajów ma się zacząć w połowie lutego.

Nest, od 2014 roku w rękach Google, produkuje urządzenia wspomagające zarządzanie instalacjami domowymi i zapewniające bezpieczeństwo w domach, m.in. zdalnie sterowane termostaty, kamery do użytku wewnętrznego i zewnętrznego, czujniki dymu i czadu oraz systemy alarmowania przeciwpożarowego i zarządzania energią.

Produkty firmy na nowych rynkach będą dostępne poprzez Amazona i w sklepach sieci Media Markt oraz Media World a w późniejszym terminie również u wybranych partnerów działających w branżach: instalacji domowych, zarządzania energią, ubezpieczeń i telekomunikacji. Przykładowo, termostat ma kosztować 249 euro a czujka dymu 119 euro.

Od kilku lat firma jest obecna w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Francji i Irlandii. Na całym świecie do tej pory sprzedaż była prowadzona tylko w siedmiu krajach – poza Europą jedynie w USA i Kanadzie. Firma zapewnia jednak, że jej produkty są już używane w 190 krajach na świecie.