Nowe rynki dla produktów smart home
Należąca do Google firma Nest wchodzi z rozwiązaniami dla inteligentnego domu na nowe rynki europejskie.
Firma zapowiedziała oficjalne wejście na rynki: Niemiec, Austrii, Włoch i Hiszpanii. Chce w ten sposób zwiększyć sprzedaż swoich rozwiązań do inteligentnych domów (smart home) w Europie. Dostawa towarów do tych krajów ma się zacząć w połowie lutego.
Nest, od 2014 roku w rękach Google, produkuje urządzenia wspomagające zarządzanie instalacjami domowymi i zapewniające bezpieczeństwo w domach, m.in. zdalnie sterowane termostaty, kamery do użytku wewnętrznego i zewnętrznego, czujniki dymu i czadu oraz systemy alarmowania przeciwpożarowego i zarządzania energią.
Produkty firmy na nowych rynkach będą dostępne poprzez Amazona i w sklepach sieci Media Markt oraz Media World a w późniejszym terminie również u wybranych partnerów działających w branżach: instalacji domowych, zarządzania energią, ubezpieczeń i telekomunikacji. Przykładowo, termostat ma kosztować 249 euro a czujka dymu 119 euro.
Od kilku lat firma jest obecna w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Francji i Irlandii. Na całym świecie do tej pory sprzedaż była prowadzona tylko w siedmiu krajach – poza Europą jedynie w USA i Kanadzie. Firma zapewnia jednak, że jej produkty są już używane w 190 krajach na świecie.
Podobne aktualności
Konsumenci oszczędzają na smart home, chcą niezawodnego internetu
U prawie połowy ankietowanych osłabł zapał do wdrażania nowych technologii i gadżetów do domu.
Rynek Wi-Fi urośnie do 40 mld dolarów
W ciągu 5 lat wydatki na sieci bezprzewodowe wzrosną ponad 3-krotnie.
Rynek smart home „utknął w martwym punkcie”
Sprzedaż nadal spada. Jednak w przyszłym roku powinno być lepiej.