Ceconomy, koncern do którego należy MediaMarkt i Saturn, po kilku miesiącach poszukiwań będzie miał nowego CEO. Został nim Jörn Werner. Obejmie stanowisko 1 marca br.

Werner stanie na czele Ceconomy po słabym roku finansowym 2017/2018, zakończonym 30 września ub.r. Prognozę dwukrotnie korygowano w dół. Zysk netto Ceconomy spadł z 206 mln euro do 23 mln euro, przy obrotach niższych o blisko 1 proc. W październiku ub.r. z firmą rozstał się CEO Pieter Haas, a w grudniu ub.r. dyrektor finansowy Mark Freese.

W Polsce Ceconomy w roku 2017/2018 utrzymało obroty na podobnym poziomie jak rok wcześniej.

Jörn Werner przychodzi poprawić sytuację w Ceconomy z branży motoryzacyjnej. Od 2015 r. był szefem spółki zarządzającej siecią serwisową Auto-Teile-Unger, a wcześniej CEO sieci handlowej z elektroniką – Conrad Electronic. Ceconomy przedstawia go jako eksperta od cyfrowej transformacji modeli biznesowych, międzynarodowych strategii wzrostu oraz sprzedaży wielokanałowej. Przewodniczący rady nadzorczej zapowiada, że nowy szef przyczyni się do przyspieszenia cyfrowej transformacji Ceconomy.

W dążeniu do tego celu będzie go wspierać nowa dyrektor finansowa, Karin Sonnenmoser. Wcześniej była związana z austriackim producentem oświetlenia.

W ocenie analityków HSBC Ceconomy wymaga większej centralizacji i o to powinno zadbać nowe kierownictwo. Należy według nich bardziej skoncentrować zarządzanie Media Marktem i Saturnem i dzięki temu zmniejszyć koszty. W Polsce w ub.r. dokonano konsolidacji sieci MediaMarkt i Saturn pod szyldem MediaMarkt.

Zdaniem CEO MediaMarktSaturn, Ferrana Revertera (objął stanowisko w ub.r.), detalista również powinien się zmieniać, w większym stopniu stawiając na sprzedaż internetową i usługi.