Apple i Accenture nawiązały strategiczne partnerstwo. Obejmuje współpracę w zakresie doradztwa dla klientów biznesowych. Połączenie sił ma ułatwić przedsiębiorstwom włączenie iPhone'ów i iPadów w firmową infrastrukturę i procesy w firmie.

W tym celu Apple i Accenture zamierzają wspólnie opracować narzędzia i aplikacje, które usprawnią migrację aplikacji i danych organizacji do systemu iOS. Mają także lepiej połączyć oprogramowanie z platformami Internetu rzeczy.

Kolejne strategiczne partnerstwo na rynku przedsiębiorstw pokazuje jego rosnące znaczenie dla Apple'a. Tim Cook, CEO Apple'a, nazwał ostatnio ten sektor "matką wszystkich szans biznesowych". Aby zwiększyć udział sprzętu Apple'a w firmach i organizacjach, koncern nawiązał w ciągu ostatnich 3 lat strategiczną współpracę m.in. z IBM, Cisco i SAP-em, przygotowując dla klientów biznesowych wspólne rozwiązania. Są one przeznaczone przede wszystkim dla dużych firm.

Jakie jednak wyniki osiąga obecnie Apple na rynku biznesowym, nie wiadomo. Niecałe 2 lata temu Tim Cook przy okazji wyników za rok 2015 twierdził, że obroty koncernu w sektorze B2B wynoszą 25 mld dol. rocznie (czyli wówczas ok. 10 proc. całkowitych przychodów Apple'a). Na początku 2017 r. zapewnił, że osiągnęły nowy rekord, ale liczb nie podał. Według Apple'a 99 proc. spośród 500 największych przedsiębiorstw w USA korzysta z systemu iOS w swoich sieciach firmowych.