NTTonLine jest przeznaczona zarówno dla małych i średnich resellerów, jak i największych detalistów. Priorytetowe znaczenie przypisano szybkości działania nowego systemu oraz maksymalnemu uproszczeniu procesu realizacji zamówień. Z nową platformą można się skomunikować zarówno za pomocą komputerów, jak i urządzeń mobilnych. System działa na urządzeniach przenośnych bez pośrednictwa dedykowanych aplikacji.

Z pomocą NTTonLine można nie tylko realizować zamówienia, ale też organizować serwis, czy współpracę marketingową i reklamową, wreszcie – prowadzić rozliczenia. Klienci mogą sami zarządzać swoim kontami, np. dodawać kolejnych użytkowników czy adresy dostaw. Twórcy systemu podkreślają, że architektura pozwala na wzbogacanie platformy o nowe funkcjonalności. Już niebawem możliwy będzie tzw. dropshipping, czyli przeprowadzenie całego procesu sprzedaży bezpośrednio od dystrybutora do klienta końcowego. Przewidziana też jest dwustronna komunikacja (API), dzięki której systemy magazynowe partnerów będą miały bezpośredni dostęp do platformy NTTonLine, co pozwoli na automatyzację – towar zamówiony lokalnie u resellera jest od razu rezerwowany w NTT System.