Dla porównania w I kw. 2010 r. producent miał 2,5 mln zł straty, mimo że przychody były wyższe (126,7 mln zł). NTT znacznie poprawił także bilans działalności operacyjnej, osiągając 613 mln zł zysku (rok wcześniej było 1,88 mln zł straty).

Poprawa wyniku jest m.in. efektem zmniejszenia kosztów własnych sprzedaży przez spółkę o 9 mln zł do 111,2 mln zł. Zysk brutto na sprzedaży wzrósł z 6,44 mln zł do 7,15 mln zł. W porównaniu z I kw. 2010 r. spadły jednak przychody w trzech głównych segmentach działalności grupy: dystrybucji sprzętu komputerowego (z 114,5 mln zł w I kw. 2010 r. do 109,5 mln zł w I kw. 2011 r. ), sprzedaży własnych komputerów (z 10,9 mln zł do 7,8 mln zł) oraz z usług (z 1,3 mln zł do 1 mln zł).

Zdaniem zarządu do zamknięcia I kw. 2011 r. zyskiem przyczyniły się działania zmierzające do optymalizacji kosztów, poprawy rentowności sprzedaży i jakości obsługi. Według kierownictwa firmy dodatni wynik pokazuje odwrócenie negatywnej tendencji, choć jego zdaniem wpływ na sytuację finansową miało ograniczenie popytu na sprzęt komputerowy i inne produkty ze strony odbiorców NTT, co wiązało się także ze spadkiem marż.

Spółka poinformowała, że pracuje nad nowymi produktami i rozwiązaniami – wprowadzono do oferty m.in. netbooki, centrale VOIP, nawigacje GPS. Zapowiedziano wdrożenie do produkcji w II kw. br. nowych modeli komputerów All-In-One. NTT zamierza koncentrować się na segmentach, które generują wyższe marże.