Obawy związane z zapewnieniem bezpieczeństwa danych powodują znaczące opóźnienia cyklu sprzedaży produktów w przypadku 65 proc. globalnych firm – wynika z badania Cisco 2018 Privacy Maturity Benchmark Study. Średnie opóźnienia wynoszą około dwóch miesięcy. W przypadku firm dysponujących zaawansowanymi systemami ochrony danych opóźnienia te są o 80% mniejsze.

Badanie pokazało też, że prawidłowo wdrożone, dojrzałe systemy ochrony danych zmniejszają straty wynikające z cyberataków. 74 proc. firm nie dysponujących takimi rozwiązaniami odnotowało w ostatnim roku straty powyżej 500 tys. USD spowodowane utratą danych. Natomiast wśród organizacji, które wdrożyły takie rozwiązania, straty powyżej 500 tys. USD poniosło 39 proc. badanych.

Dojrzałość systemu do ochrony prywatności (Privacy Maturity) została zdefiniowana przez organizację AICPA (American Institute of Certified Public Accountants) w oparciu o ogólnie przyjęte zasady ochrony prywatności  (GAPP). Wyznaczono pięć poziomów dojrzałości systemów ochrony: działania ad-hoc, powtarzalne, zdefiniowane reguły, system zarządzany i system zoptymalizowany.

Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na opóźnienia mógł być, w opinii autorów badania, zbliżający się termin wprowadzenia w życie w maju 2018 roku nowych europejskich przepisów RODO. Klienci stają się coraz bardziej wyczuleni na kwestie ochrony prywatności w procesie zakupu produktów lub usług.

Największe średnie opóźnienia w sprzedaży produktów i usług odnotowują firmy i organizacje z sektorów rządowego i ochrony zdrowia, odpowiednio 19 i 10 tygodni. Najmniejsze opóźnienia, około 3 tygodni lub mniej, mają firmy z sektorów użyteczności publicznej, farmaceutycznego i przemysłu. W podziale geograficznym największe opóźnienia występują w Ameryce Łacińskiej i Meksyku (15 i 13 tygodni), najmniejsze w Chinach i Rosji, po około 3 tygodnie.