OLX.pl, jeden z najbardziej znanych w Polsce serwisów e-commerce, wprowadził od 10 lipca limity ogłoszeń z ofertą elektroniki.

W ramach prywatnych ogłoszeń jeden sprzedawca będzie mógł wystawić za darmo 3-5 ofert,  w zależności od kategorii produktu (np. w przypadku komputerów limit wynosi 4, a telefonów i tabletów – 3). Pełna lista jest dostępna tutaj.

Po przekroczeniu limitu trzeba będzie płacić za każde ogłoszenie 2 do 6 zł. Najdroższe będą oferty telefonów (cennik znajdziecie tutaj).
 
W przypadku użytkowników biznesowych w kategorii elektronika w limicie nie będą dostępne bezpłatne ogłoszenia. Wprowadzono natomiast płatne pakiety w różnych wariantach (Business i Premium). Stawki są zróżnicowane w zależności od rodzaju urządzeń i ilości ogłoszeń. Np. na pakiet 10 ogłoszeń o sprzedaży komputerów w opcji Business (czyli tańszej) trzeba przeznaczyć 37 zł, a za telefony – 57 zł. Sprzedawcy w tej kategorii poniosą więc największe koszty zmian. W opcji Premium wprowadzono cashback.

Pełny wykaz pakietów biznesowych w kategorii elektronika jest dostępny na tej stronie.

"Zdecydowaliśmy o tym biorąc pod uwagę sugestie użytkowników firmowych, związane z wygodniejszym rozliczeniem za wykupione usługi." – wyjaśnia OLX wprowadzenie stawek pakietowych.

"Poprzez limity każdy ogłoszeniodawca będzie mieć równe szanse na trafienie do zainteresowanych, a jakość list z ogłoszeniami oraz samych ogłoszeń polepszy się. Wierzymy, że przełoży się to też na różnorodność ofert i pozwoli wyeliminować nieprawdziwe ogłoszenia." – uzasadnia serwis.

Wprowadzenie zmian dla użytkowników biznesowych wiąże się zapewne z tym, że w serwisie, który – w przeciwieństwie do Allegro przeznaczonego dla sprzedawców biznesowych – z założenia miał być miejscem ogłoszeń prywatnych, pojawia się coraz firm (jest ich ok. 20 proc. w kategorii elektronika). To kolejna grupa produktów, w której OLX zdecydował się wprowadzić limity.

OLX według tegorocznego badania Gemius jest drugim po Allegro najbardziej rozpoznawalnym serwisem e-commerce w Polsce. Spontanicznie zna tę markę 33 proc. pytanych. OLX powstał w 2014 r. z przekształcenia należącego do Allegro portalu ogłoszeniowego Tablica.pl. Obecnie jest częścią globalnej grupy obejmującej ponad 40 krajów, z centralą w Amsterdamie.