Tylko 17 proc. ankietowanych spodziewa się, że 2014 rok będzie gorszy w ich biznesie niż poprzedni, a 35 proc. – podobny jak w 2013 r. Swoje zadowolenie resellerzy okazują zwłaszcza pytani o współpracę z dystrybutorami - 96 proc. pozytywnie ocenia kooperację ze swoimi głównymi dostawcami, mimo że większość (ok. ¾) rozważa robienie zakupów także gdzie indziej. Powód? Chcą poszerzyć portfolio produktów.
 
Dane zebrane przez Context pokazują także, że resellerzy z dystansem podchodzą do usług w chmurze, mimo że dystrybutorzy przez ostatnich kilka lat starali się uczynić je dostępnymi w kanale. Otóż aktualnie 15 proc. ankietowanych resellerów oferuje usługi oparte na cloud computingu, a 14 proc. planuje je wprowadzić do asortymentu. Znacznie więcej przedsiębiorców (42 proc.) nie ma takiego zamiaru. Jednym z powodów może być fakt, że partnerom brakuje wiedzy na temat cloud computingu – 53 proc. stwierdziło, że nie otrzymało od swoich dystrybutorów VAD wystarczających informacji w tym zakresie. Co więcej, większość respondentów (57 proc.) nawet nie wiedziała, że dystrybutorzy oferują rozwiązania w chmurze. Resellerzy deklarują jednak spore zainteresowanie taką ofertą -  82 proc. twierdzi, że udostępniłoby usługi w chmurze swoim klientom.