Tylko 17 proc. ankietowanych spodziewa się, że 2014 rok będzie gorszy w ich biznesie niż poprzedni, a 35 proc. – podobny jak w 2013 r. Swoje zadowolenie resellerzy okazują zwłaszcza pytani o współpracę z dystrybutorami – 96 proc. pozytywnie ocenia kooperację ze swoimi głównymi dostawcami, mimo że większość (ok. 3) rozważa robienie zakupów także gdzie indziej. Powód? Chcą poszerzyć portfolio produktów.
 
Dane zebrane przez Context pokazują także, że resellerzy z dystansem podchodzą do usług w chmurze, mimo że dystrybutorzy przez ostatnich kilka lat starali się uczynić je dostępnymi w kanale. Otóż aktualnie 15 proc. ankietowanych resellerów oferuje usługi oparte na cloud computingu, a 14 proc. planuje je wprowadzić do asortymentu. Znacznie więcej przedsiębiorców (42 proc.) nie ma takiego zamiaru. Jednym z powodów może być fakt, że partnerom brakuje wiedzy na temat cloud computingu – 53 proc. stwierdziło, że nie otrzymało od swoich dystrybutorów VAD wystarczających informacji w tym zakresie. Co więcej, większość respondentów (57 proc.) nawet nie wiedziała, że dystrybutorzy oferują rozwiązania w chmurze. Resellerzy deklarują jednak spore zainteresowanie taką ofertą –  82 proc. twierdzi, że udostępniłoby usługi w chmurze swoim klientom.