Przychody Oracle'a w III kw. finansowym, zakończonym w końcu lutego br., wzrosły o 6 proc., do 9,8 mld dol. Sprzedaż oprogramowania zwiększyła się o 8 proc., do 8 mld dol. w III kw. W tym jednak licencje on-premises nadal odpowiadają za dwie trzecie obrotów, choć sprzedaż rozwiązań chmurowych, które są obecnie priorytetem koncernu, znacznie poszła w górę. Przychody z oprogramowania jako usługi – o 33 proc., do 1,2 mld dol., a z Paas oraz IaaS – o 28 proc.

Firma nadal będzie zachęcać użytkowników do przejścia na model chmurowy, a możliwości w tym zakresie są duże. Jak dotąd mniej niż 15 proc. użytkowników Oracle'a w modelu on-premises zaczęło migrację do chmury – poinformował jeden z CEO korporacji, Mark Hurd. Gdy ta liczba zwielokrotni się, Oracle stanie się wielkim dostawcą SaaS.  

Firma nie zamierza zwalniać tempa rozwoju biznesu chmurowego. W aktualnym IV kw. finansowym przychody z chmury mają urosnąć o 19-23 proc., podczas gdy obroty całej korporacji o 1-3 proc.