W I kw. roku finansowego 2018 przychody ze sprzedaży subskrypcji aplikacji dostarczanych jako usługa poszły w górę o 51 proc., do 1,5 mld dol. CEO koncernu, Safra Katz, mówi „hiperwzroście” (bo jest on ponad dwukrotnie wyższy niż u Salesforce’a). Choć warto zauważyć, że w całym ub. roku finansowym dynamika wzrostu przychodów z chmury była wyższa (+66 proc.). W I kw. aktualnego roku finansowego zwiększyły się zwłaszcza wpływy Oracle'a z oprogramowania dostarczanego jako usługa (SaaS) – o 62 proc. do 1,1 mld dol., natomiast na usługach PaaS oraz IaaS łącznie o 28 proc.

Dzięki rosnącej sprzedaży produktów chmurowych przychody Oracle’a w I kw. roku finansowego poprawiły się o 7 proc., do 9,2 mld dol., a zysk netto – o 21 proc., do 2,2 mld dol. Jednak obroty na licencjach on-premise były podobne jak ub.r. (5,9 mld dol.), stopniała natomiast sprzedaż licencji na nowe oprogramowanie (o 6 proc.), podobnie jak przychody ze sprzętu. Według nieoficjalnych informacji Oracle zamierza zredukować zatrudnienie w biznesie sprzętowym (SPARC, Solaris) o 1 – 1 ,5 tys. osób, czyli najprawdopodobniej będzie ograniczać tę działkę, wykorzystując zasoby do ekspansji w chmurze. Larry Ellison, założyciel i wieloletni szef korporacji, a obecnie przewodniczący oraz CTO, zapowiedział zaprezentowanie w ciągu kilku tygodni usług w pełni autonomicznej chmurowej bazy danych.