Od 1 grudnia 2009 program partnerski Oracle’a funkcjonuje pod nazwą OPN Specialized (wcześniej Oracle PartnerNetwork).

 

Producent za najważniejszą zmianę w programie uważa wprowadzenie specjalizacji produktowych. Oracle. Na razie jest ich 40, a ma być więcej. Klienci uzyskają dostęp do systemu wyszukiwania partnerów według kryterium specjalizacji.

 

Drugą ważną cechą nowego modelu współpracy jest wprowadzenie podstawowego poziomu uczestnictwa w programie – o nazwie Remarketer.

 

W sumie program OPN Specialized przewiduje cztery poziomy uczestnictwa:

 

Remarketer — podstawowy poziom umożliwiający oferowanie klientom produktów Oracle i współpracę z DNS Polska. Poprzez dystrybutora będzie możliwa sprzedaż produktów z grupy tzw. 1-Click – głównie serii Standard Edition One oraz Standard Edition. Jednocześnie partnerzy tego poziomu będą mieli zapewniony dostęp do szkoleń online i materiałów wspierających sprzedaż. Firmy współpracujące nie będą musiały wnosić opłat wstępnych.

Silver — również ten poziom koncentruje się na produktach z grupy 1-Click. Oferuje partnerom m.in. dostęp do Oracle Partner Business Center, asysty technicznej oraz rozszerzonej oferty szkoleniowej i licencji programistycznych.

Gold — poziom uczestnictwa w programie OPN Specialized, który oferuje dostęp i prawo do sprzedaży pełnej oferty rozwiązań technologicznych Oracle. Umożliwia też partnerom ubieganie się o możliwość sprzedaży produktów z grupy Oracle Applications. To poziom, na którym firma partnerska uprawniona jest do rozwijania specjalizacji.

Platinum — partnerzy tej grupy są zobligowani do wykazania minimum pięciu specjalizacji. Mogą też liczyć na takie korzyści, jak: umieszczenie na pozycji o najwyższym priorytecie w katalogu Solutions Catalog, przydzielenie doradcy w ramach Oracle Partner Business Center, uzyskanie dostępu do specjalnych linii telefonicznych i adresów e-mail, zapewniających priorytetową obsługę zgłoszeń partnera, zniżki na produkty i usługi działu szkoleń Oracle University.