Chmurowy biznes Oracle’a nadal rośnie w szybkim tempie. W II kw. roku finansowego 2017, zakończonym w listopadzie br., przychody koncernu z usług SaaS, PaaS oraz IaaS wzrosły o 62 proc. rok do roku, przekraczając próg 1 mld dol. (wyniosły 1,05 mld dol.). 

Sprzedaż subskrypcji SaaS i PaaS wzrosła nawet o 81 proc. (89 proc. w stałej wartości dol.).

Klasyczny biznes software’owy Oracle'a wciąż jednak się kurczy. Nadal jest dużo większy niż usługi w chmurze. W minionym kwartale wygenerował 6,1 mld dol. obrotów (-4 proc. rok do roku).

Sprzedaż sprzętu spadła natomiast o 10 proc., do 1 mld dol. Mark Hurd, CEO Oracle’a, twierdzi, że spadki dotyczą tradycyjnego biznesu serwerowego, natomiast rośnie zapotrzebowanie na systemy inżynieryjne. Przekształcana jest także struktura wydatków firmy, tak aby wspierać biznes hardware’owy on-premise, w związku ze spadkami w tym sektorze i dostępnością nowych usług IaaS dla użytkowników takiego sprzętu.

Biznes chmurowy ledwo zrekompensował topniejące przychody w innych sektorach działalności Oracle’a, przez co obroty spółki były podobne jak w ub.r. i wyniosły 9 mld dol. Zysk netto spadł natomiast o 8 proc., do 2,03 mld dol., w związku z większymi inwestycjami.