Zysk netto Oracle’a w okresie marzec – maj br. (IV kw. finansowy 2015) wyniósł 2,76 mld dol., o 24 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży spadły o 5 proc., do 10,7 mld dol. Gorszy wynik firma tłumaczy drogim dolarem. Tym niemniej zwłaszcza sprzedaż licencji oprogramowania szła kiepsko – było mniejsza o 17 proc. w odniesieniu do analogicznego kwartału ub.r. (3,14 mld dol.). W sumie najważniejsze źródła przychodów Oracle’a – licencje i wsparcie produktów, przyniosły firmie 4,67 mld dol., czyli niemal tyle samo co rok wcześniej (-0,2 proc.). Dział sprzętowy odnotował 4-procentowy spadek.

Tak jak poprzednio rosły obroty generowane na rozwiązaniach chmurowych – SaaS oraz IaaS – odpowiednio o 29 proc. i 25 proc., ale odpowiadają one na razie za 4 proc. przychodów korporacji (416 mln dol. oraz 160 mln dol.). CEO Oracle’a, Safra Catz, wierzy jednak w ten biznes – liczy na to, że w przyszłości usługi w chmurze zapewnią firmie znacznie więcej zysku i przychodów. W nowym roku finansowym wzrost obrotów na SaaS i PaaS ma wynieść ok. 60 proc.z pominięciem różnic kursowych (w IV kw. było +34 proc.). Celem jest 1,5 – 2 mld dol. przychodów z SaaS i PaaS w całym roku. Oracle chce wyprzedzić jednego z liderów rynku – Salesforce.

W roku finansowym 2015 Oracle osiągnął 38,23 mld dol. przychodów, podobnie jak rok wcześniej, ale zysk netto spadł o 9 proc., do 9,94 mld dol.