Badanie wskazuje także, że połowa z firm już korzystających z outsourcingu druku planuje rozszerzyć w ciągu 12 miesięcy zakres kontraktów. Kompleksowo takie usługi obejmują wszystkie procesy związane z drukiem.

Według Quocirca małe i średnie firmy wydają na druk średnio 15 proc. budżetu IT. Najważniejszymi problemami są dla nich kontrola kosztów (51 proc.), niezawodność urządzeń (40 proc.), zmniejszenie zużycia papieru (35 proc.) i zarządzanie materiałami eksploatacyjnymi (32 proc.). 

Xerox przekonuje, że skorzystanie z outsourcingu druku obniża koszty przedsiębiorcy o 10 – 40 proc., dzięki efektywniejszemu wykorzystaniu infrastruktury. Zmniejsza się ilość zmarnowanego papieru. Według danych PPI w 2012 r. na świecie zużyto 400 mln ton papieru, z czego 24 proc. w krajach europejskich. W Polsce, jak twierdzi Maciej Nuckowski, dyrektor Działu Usług w Xeroksie, co roku marnowanych jest ponad 5 mld kartek A4, z powodu niepotrzebnego i nieefektywnego drukowania. 

Outsourcing może objąć także cyfryzację dokumentów. Rozszerzeniem dla tego typu rozwiązań są elektroniczne archiwa i obieg dokumentów.

Według Xeroksa głównymi odbiorcami usług związanych z drukiem są firmy mające do czynienia z dużymi ilościami papierowych materiałów do wyprodukowania, przetworzenia i zarchiwizowania, m.in. przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, firmy z sektora bankowość, finanse, ubezpieczenia, a także kancelarie prawnicze i pracownie architektoniczne.