Nowe urządzenia to połączenie tabletu, smartfona i przenośnego terminala PDA. W porównaniu do poprzedniej generacji tego typu modeli Panasonika są cieńsze i lżejsze. Mają ekran o przekątnej 4,7 cala i gęstości 314 ppi. Jasność wynosi 500 nitów, a współczynnik odbicia światła – 7,8 proc. Obudowa mierzy 16,3 mm grubości. Waga to 280 g. Z tyłu urządzenia wbudowano wyprofilowany czytnik kodów kreskowych 1D/2D. FZ-N1 to model z systemem Android 5.1.1. FZ-F1 jest urządzeniem z Windows 10 IoT Mobile Enterprise.

Jak poinformował Jacek Wielgus, Partner Account Manager – CEE Region w Panasonic Computer Product Solutions, producent spodziewa się zainteresowania tego typu sprzętem głównie w takich branżach jak logistyka i transport oraz handel. Należą one do największych odbiorców sprzętu rugged. Panasonic liczy także na firmy z sektora produkcyjnego. „To jest kierunek, który chcemy rozwijać” – zaznaczył menedżer. Ta strategia dotyczy całej oferty wzmocnionych urządzeń przenośnych japońskiej marki.

Pytany o plany dotyczące wielkości sprzedaży nowych tabletów w Polsce, Jacek Wielgus zauważył, że jest to sprzęt oferowany w ramach projektów, stąd wyniki trudno przewidzieć, ponieważ jeden duży kontrakt może zaważyć na bilansie. W ocenie menedżera sprzedaż kilku tysięcy sztuk nowych modeli w br. w Polsce będzie dobrym rezultatem.

Sprzedają tylko partnerzy

Sprzęt rugged Panasonika oferowany jest wyłącznie poprzez partnerów. Jacek Wielgus zaznaczył, że producent jest otwarty na modyfikacje urządzeń w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb klienta – to część polityki sprzedażowej. „Jeśli klient ma specyficzne życzenia, jesteśmy otwarci na współpracę” – zapewnił menedżer. Z Japonii przyjeżdża tzw. „base unit”, natomiast modyfikacja sprzętu pod konkretne wymagania następuje w Europie. Tutaj jest też wsparcie klientów i serwis. Partnerzy mogą dodatkowo zarabiać na akcesoriach, jak baterie, stacje dokujące, rysiki, kabury itd.

Jacek Wielgus przekonywał, że użytkownicy cenią obecnie wszechstronność urządzeń, stąd pomysł na model „3 w 1”. „Dążymy do tego, aby w jednym urządzeniu dostarczać użytkownikom wszystkich narzędzi, jakich potrzebują w swojej pracy” – stwierdził przedstawiciel firmy.

Oba tablety wyposażono w czterordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon, moduły 4G LTE/3G, Wi-Fi, Bluetooth i NFC, a także służące do rozmów telefonicznych trzy mikrofony z opcją tłumienia szumów oraz dwa głośniki. Rozmawiać można w hałasie sięgającym 100 dB. Urządzenia są zgodne z normą IP67, czyli pyło- i wodoszczelne (mogą być zanurzane w wodzie na głębokość do 1 m, do 30 min.). Ekran dotykowy można obsługiwać w grubych rękawicach roboczych oraz za pomocą opcjonalnego pióra pasywnego lub aktywnego. Bateria o pojemności 3200 mAh powinna wystarczyć na 8 godz. pracy. Można też zamówić dodatkowy akumulator o pojemności 6400 mAh.

Toughpad FZ-N1 z Androidem 5.1.1 będzie dostępny od czerwca br. w cenie od 7,8 tys. zł netto, a Toughpad FZ-F1 z Windows 10 IoT Mobile Enterprise od września br. w cenie od 8,1 tys. zł netto. Oba urządzenia są objęte standardową 3-letnią gwarancją.