Pandemia zmieni działy IT
Aż 62 proc. managerów odpowiedzialnych za IT zadeklarowało, że poważnie rozważa zmniejszenie infrastruktury fizycznej i zwiększenie wykorzystania cloud computingu. Dzielą się również swoimi obawami.
W efekcie pandemii szefowie działów IT zastanawiają się nad ograniczeniem infrastruktury lokalnej na korzyść chmury obliczeniowej – wynika z badania Citriksa. Aż 62 proc. menedżerów odpowiedzialnych za IT twierdzi, że rozpatruje taką opcję.
Badanie przeprowadzone w siedmiu krajach, na blisko 3,8 tys. menedżerów IT wykazało także, że 42 proc. z nich rozważa wprowadzenie chmurowej przestrzeni roboczej, umożliwiającej sprawniejszą współpracę między pracownikami i zespołami. Natomiast 44 proc. już poszukuje odpowiednich usług w chmurze publicznej, aby ułatwić pracownikom długotrwałą pracę zdalną.
Będzie więcej inwestycji w pracę zdalną
Aż trzy czwarte ankietowanych szefów IT uważa, że większość pracowników niechętnie powróci do pracy do biura w pełnym wymiarze. Z tego wniosek, że należy spodziewać się dalszych inwestycji przedsiębiorstw w rozwiązania usprawniające pracę spoza siedziby firmy.
„Pandemia Covid-19 pokazała, że organizacje muszą być przygotowane na konieczność długotrwałej pracy zdalnej swoich pracowników, co generuje potrzebę przechowywania i przetwarzania coraz większej ilości danych w chmurze z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa.” – twierdzi Andrzej Stella-Sawicki, wiceprezes i dyrektor operacyjny w CloudFerro.
Aż 71 proc. respondentów stwierdziło, że wprowadzone – zawczasu lub naprędce – rozwiązania chmurowe umożliwiają współpracę w tak samo skutecznym stopniu, jak praca w biurze.
Problemy z rozproszonymi zespołami
Menedżerowie IT sygnalizują szereg problemów związanych z home office i wykonawywaniem zadań poza biurem, z którymi muszą się w najbliższej przyszłości zmierzyć:
• 70 proc. obawia się o bezpieczeństwo informacji firmowych;
• 54 proc. zauważyło, że nastąpił gwałtowny wzrost liczby pracowników instalujących dodatkowe oprogramowanie;
• 23 proc. stwierdziło, że nieplanowane wyłączenia VPN były największymi problemami dla działów IT w ostatnich tygodniach.
Korporacyjni wybawiciele
Kryzys spowodował, że pracownicy IT musieli zapewnić odpowiednie środowisko pracy zdalnej, znaleźli się więc w centrum uwagi. Można więc przypuszczać, będą oni zapewne bardziej doceniani i uznani jako strategiczne ogniwa organizacji.
Podobnego zdania było 77 proc. badanych, którzy określili dział IT „kluczową jednostką ich organizacji”. 55 proc. ankietowanych wybrało jeszcze bardziej dosadne określenie: „korporacyjny wybawiciel”.
Badanie Citrix zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2020 roku, na próbie 3770 szefów IT ze średnich i dużych firm z USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanady, Niemiec, Francji i Holandii.
Podobne aktualności
Kolejne zwolnienia objęły Citrixa
Część osób, które pożegnają Citrixa, mają zatrudnić partnerzy.
„Smutny dzień” dla Citrixa. Masowe zwolnienia w firmie
Ruszyły największe zwolnienia w historii firmy. Ale jest też pozytywna wiadomość dla kanału sprzedaży.
Przejęcie za 16,5 mld dol. sfinalizowane
Powstał „nowy światowy lider oprogramowania dla przedsiębiorstw”.