Producent o swoich planach poinformował podczas 2012 EMEA Channel Forum, które miało miejsce 29 – 30 maja w Berlinie.   

 

Lenovo nadal zamierza operować głównie w sektorze przedsiębiorstw i publicznym, ale planuje też zdecydowanie rozszerzyć działalność na rynku MSP oraz konsumenckim. Ma zamiar wprowadzić na rynek produkty z działu Mobile Internet Digital Home — w szczególności tablety, a także nowe linie produktowe z serwerami. Poza tym będzie wzbogacać ofertę w kategoriach pecety, smartfony i telewizory inteligentne, a także w dziedzinie usług chmurowych. Producent podkreśla, że wraz z pojawieniem się różnorodnych urządzeń, takich jak smartfony, tablety i inteligentne telewizory powstał segment  PC+ -i w nim Lenovo również zamierza uzyskać silną pozycję. Według vendora dzięki realizacji tych celów partnerzy handlowi mogą osiągnąć 1 miliard dol. dodatkowych obrotów w roku finansowym 2012/2013.

Lenovo powołało dział EMEA Products and Channels. Kieruje nim Vincent Fauquenot. Manager jest odpowiedzialny za strategię i programy zwiększające obroty partnerów już współpracujących z Lenovo oraz za programy mające zachęcić nowe firmy IT do sprzedaży produktów vendora.  

23 maja Grupa Lenovo przedstawiła wyniki za czwarty kwartał oraz za pełny rok finansowy zakończony 31 marca 2012 r. Całoroczna sprzedaż zamknęła się wynikiem 29,6 mld dol., co według producenta stanowi niemal 37-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Producent poinformował, że zamknął swój rok finansowy jako drugi pod względem wielkości dostawca komputerów PC na świecie udziałem w rynku na poziomie 12,9 proc. Dochód brutto wyniósł  582 mln dol., co stanowi wzrost o 63 proc. w ujęciu rok do roku.

W ciągu czwartego kwartału roku finansowego skonsolidowane wyniki sprzedaży według producenta wzrosły o 54 proc. do poziomu 7,5 miliarda dol. Dochód brutto w czwartym kwartale wyniósł 102 mln dol. i wzrósł o 69 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku.

Zysk brutto firmy za czwarty kwartał roku finansowego wzrósł do 806 mln dol. (wzrost o 34 proc. rok do roku),  a marża brutto wyniosła 10,8 proc. Zysk operacyjny za czwarty kwartał to 102 mln dol. (wzrost o 46 proc.).

Zysk brutto firmy za pełny rok finansowy wyniósł 3,4 miliarda USD, co stanowi wzrost o 46 proc. w ujęciu rok do roku. Marża brutto wyniosła 11,7 proc. Zysk operacyjny za pełny rok finansowy wyniósł zaś 584 miliony USD, co stanowi skok o 53 proc. w ujęciu rok do roku.