Partnerzy wolą szybkich dystrybutorów niż tanich
Takie preferencje mają firmy współpracujące z dystrybutorami w zachodniej Europie - według badania Contextu.
Według badania ChannelWatch szybkość dostaw dla partnerów w Europie Zachodniej jest dużo ważniejsza niż cena – 83 proc. pytanych wskazało, że to kluczowa zaleta ich głównego dystrybutora. Na drugim miejscu są usługi dla klientów i szybka komunikacja (78 proc.), a tuż za nimi dostępność produktów, cena, portfolio. Mniej wskazań miały certyfikacja i szkolenia (poniżej 70 proc.). Ankietowano ponad 2 tys. właścicieli i szefów firm resellerskich, a także retailerów, vendorów i dystrybutorów z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Niemiec i Włoch.
Generalnie ankietowani są zadowoleni ze współpracy z dystrybutorami, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie ponad 40 proc. określiło kooperację jako doskonałą.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.