Według danych PayU za miniony rok częściej niż sprzęt komputerowy klienci kupują w Internecie tylko gry (55 proc.). Na trzecim miejscu znalazły się filmy i muzyka (42 proc.).

Jeszcze więcej osób szuka sprzętu przez Internet. Ponad połowa badanych wskazała, że w pierwszej kolejności poszukuje w sieci m.in. komputerów, telefonów, urządzeń RTV i AGD. W przypadku RTV i AGD, który według PayU jest najbardziej dochodowym segmentem polskiego rynku e-commerce, w minionym roku kupujący równie chętnie odwiedzali sklepy tradycyjne, jak i internetowe, a 31 proc. badanych odpowiedziało, że skorzystało z obu kanałów sprzedaży. 

Sprawdzono także, jakie metody płatności preferują konsumenci. Należności są najczęściej regulowane e-przelewem dokonywanym za pośrednictwem operatora płatności (89 proc.). Na drugim miejscu są przelewy bankowe (85 proc.), na trzecim – płatność za pobraniem u kuriera – 65 proc., a u listonosza lub na poczcie – 44 proc. Możliwość odbioru osobistego i zapłaty gotówką wybrało 40 proc. badanych.

Badani klienci za największą zaletę sklepów stacjonarnych uznali możliwość obejrzenia i przetestowania produktu (78 proc.). Dla wielu ważne są także: oszczędność na przesyłce (53 proc.), za którą zwykle trzeba płacić w e-sklepach oraz fakt, że nie trzeba czekać na dostawę (38 proc.).

Domeną tradycyjnego handlu stała się żywność. Na liście produktów, które klienci chętnie kupują w zwykłych sklepach, według PayU są przede wszystkim artykuły spożywcze (95 proc. badanych), a dalej chemia gospodarcza i kosmetyki (73 proc.).