PC: spadek na polskim rynku
Sprzedaż komputerów w dystrybucji wyraźnie poszła w dół.
W styczniu i lutym br. sprzedaż komputerów na polskim rynku spadła o 15,3 proc. – według danych z panela dystrybucyjnego Contextu. Dane obejmują laptopy, desktopy i stacje robocze.
Dołek na polskim rynku okazał się głębszy niż w krajach zachodniej Europy, gdzie średni spadek sprzedaży w dystrybucji w tym okresie wyniósł 4 proc. Według Contextu jest to związane ze słabym popytem konsumenckim oraz niższą sprzedażą desktopów w firmach. Natomiast zapotrzebowanie na notebooki biznesowe wzrosło.
W przypadku notebooków przeznaczonych na rynek konsumencki spadek wyniósł 3 proc., a desktopów 14 proc.
Sprzedaż biznesowych komputerów również zmniejszyła się – o 3 proc., do czego przyczyniło się przede wszystkim niższe zainteresowanie desktopami (-13 proc.), choć niektóre produkty, jak mini PC, były kupowane częściej niż rok temu. Firmy i jednostki publiczne na zachodzie Europy zamówiły jednak więcej notebooków niż rok wcześniej (+3 proc.). Sprzedaż przenośnych maszyn biznesowych rośnie od kilku kwartałów na zachodzie Europy, głównie dzięki popytowi na urządzenia high-endowe oraz migracji firm na sprzęt z Windows 10.
W sektorze biznesowym przeważa już sprzedaż maszyn z Windows 10. W dniu 10 lutego br. komputery z Windows 10 Pro miały 62 proc. udziału w sprzedaży PC klientom komercyjnym w zachodniej Europie, podczas gdy w styczniu br. ten odsetek wyniósł 57 proc., a w grudniu 2016 r. – 48 proc.
Wzrost sprzedaży komputerów (rok do roku) w wybranych krajach w okresie styczeń – luty 2017 r.*
Polska -15,3 proc.
Niemcy 3,8 proc.
Wielka Brytania -10,9 proc.
Włochy -13,0 proc.
Francja -1,9 proc.
Hiszpania -6,1 proc.
Holandia -5,0 proc.
Szwajcaria 2,0 proc.
Szwecja -3,6 proc.
Austria -3,9 proc.
*Dane z panela dystrybucyjnego Contextu.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.