LG Electronics ogłosiło zmiany na stanowiskach kierowniczych. Firma zwykle uruchamia karuzelę kadrową pod koniec roku, ale te ruchy są znaczące: powołano nowego CEO, dyrektora finansowego, dyrektora ds. strategii oraz szefów działów Home Entertainment i Mobile Communications. Wszyscy są od lat związani z korporacją.

Stery firmy od 1 grudnia przejmie Brian Kwon, który dotychczas kierował biznesem mobilnym i telewizyjnym. Z LG jest związany od 30 lat.

Wiceprezesi: Park Hyoung-sei oraz Morris Lee to nowi szefowie działów Home Entertainment oraz Mobile Communications.

William Cho obejmie nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. strategii, a Bae Doo-yong – funkcję dyrektora finansowego.

Cele na 2020 r.

Celem zmian jest zacieśnienie współpracy między jednostkami biznesowymi LG oraz spółkami zależnymi, a także rozwój rozwiązań opartych na danych, jak sztuczna inteligencja i oprogramowanie, a także robotyka. Firma stawia też m.in. na smart home.

Współpracę między działami i spółkami LG będzie koordynował dyrektor ds. strategii. Część odpowiedzialności za zagraniczną działalność B&R, produkcję, zakupy i projektowanie zostanie przekazana centrali LG. Koncern anonsuje też zmiany organizacyjne, które mają przyspieszyć podejmowanie decyzji.

Powołania dyrektorów to część zmian kulturowych w organizacji, które zapoczątkował w ub.r. nowy CEO całej LG Corp., Koo Kwang-mo. Zwraca uwagę, że nowi szefowie LG Electronics mają doświadczenie z rynku amerykańskiego, co wskazuje, że firma będzie zmieniać styl zarządzania na ten znany za oceanem – kluczowe decyzje mają być podejmowane szybciej, a nierentowne segmenty będą restrukturyzowane. Przykładem jest LG Display. We wrześniu br. wymieniono szefa tej jednostki po słabych wynikach, ruszyły zwolnienia. Można też spodziewać się intensyfikacji działań marketingowych.

 

Rekordowa sprzedaż, rośnie segment biznesowy

Ostatnie wyniki zdają się wskazywać na to, że LG idzie we właściwym kierunku. Grupa wypracowała rekordową sprzedaż w III kw. br., na poziomie ok. 13,15 mld dol. (15,7 bln wonów), a zysk operacyjny wzrósł o 32,6 proc., do ok. 655 mln dol. To najwyższy wynik w trzecim kwartale roku od około dekady.

Także dział rozwiązań biznesowych LG, najmniejsza spośród 5 głównych dywizji w firmie oferującej głównie elektronikę konsumencką, odnotował spory wzrost – o 21 proc. na przychodach (ok. 585 mln dol.) oraz o 90 proc. w wyniku operacyjnym (ok. 56 mln dol. zysku).