Philips i AOC rosną na rynku monitorów
MMD, dostawca monitorów marki Philips oraz AOC, przybliżyły plany na najbliższe kwartały – będą koncentrować się zarówno na rynku konsumenckim, jak i biznesowym. Zapowiedziano nowe produkty.
Jak poinformował Paweł Ruman, Country Manager MMD i AOC w Polsce (obie spółki należą do TPV Technology – producenta ekranów LCD) obecnie do priorytetów obu marek należy różnorodność oferty. Będzie rozwijane portfolio sprzętu gamingowego – popyt w tym segmencie rośnie. Spółki zamierzają powalczyć także o większe udziały na rynku sprzętu specjalistycznego – pojawią się nowe monitory przeznaczone dla sektora medycznego i hoteli. Menedżer zaznaczył, że po słabszym okresie w tym roku sprzedaż na polskim rynku wzrosła, ponadto widać coraz większe zainteresowanie klientów większymi formatami. W opinii Pawła Rumana dostawcom monitorów sprzyja rozwój rynku mobilnego. – Użytkownicy smartfonów czy tabletów szukają większych ekranów – twierdzi szef MMD i AOC w Polsce.
Na podstawie przytaczanych przez producenta danych Contekstu Philips i AOC są obecnie łącznie numerem 2 na polskim rynku monitorów. W II kw. 2014 r. odnotowały 28-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu 2013 r.
Zaanonsowane nowości wskazują, jakie produkty tej jesieni są ważne dla obu marek – panele 4K oraz modele dla graczy. Z logo Philipsa na rynek wchodzi 28-calowy monitor 4K, wyposażony w złącza USB, HDMI, DisplayPort. Wojciech Dziwok, Key Account Manager Poland, uważa, że na sprzęt o wysokiej rozdzielczości będzie zapotrzebowanie co najmniej ze strony dwóch grup klientów – projektantów (potrzebują bardzo precyzyjnych matryc do odwzorowania szczegółów) oraz użytkowników pracujących z rozbudowanymi arkuszami kalkulacyjnymi, np. księgowych (gdyż przy dużej rozdzielczości wyraźne są nawet cyfry małych rozmiarów).
Wśród nowości Philipsa jest m.in. także 27-calowy model gamingowy, który cechuje częstotliwość odświeżania 1 ms. Urządzenie wyposażono w hub UBS 3.0. Na przełomie roku powinien pojawić się model Quad HD 272P4APJKGB zaprojektowany dla profesjonalnych grafików – wyświetla 99 proc. przestrzeni barw Adobe RGB. Oferta poszerza się także o 34-calowy panel 21:9 BDM3470UP z matrycą AH-IPS w rozdzielczości 3440 x 1440 pikseli (Ultra Wide Quad HD).
W przypadku AOC pokazano 28-calowy panel 4K, do którego można podłączyć 2 źródła sygnału (komputer albo urządzenie mobilne). Na rynek wejdzie także 24-calowy monitor dla graczy G2460PG, wyposażony w moduł Nvidia G-Sync, co umożliwia pełną synchronizację częstotliwości odświeżania obrazu w monitorze z obrazem generowanym przez kartę graficzną komputera.
Podobne aktualności
Sprzedaż wyświetlaczy publicznych o 14 proc. w górę
„Wiele projektów w dalszym ciągu boryka się z wydłużonymi terminami" - twierdzi ekspert.
Monitory do PC odbiją w 2024 roku
„W 2024 r. będziemy świadkami wprowadzenia nowych modeli monitorów oferujących większą wartość” – twierdzi analityk.