Philips sprzeda swoje udziały (30 proc.) w oferującej telewizory spółce joint-venture swojemu dotychczasowemu partnerowi, tajwańskiej firmie TP Vision. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w I kw. br. Maksymalna wartość transakcji to 84 mln euro. Większość udziałów Philips sprzedał TPV 2 lata temu.

Tajwańska firma może jednak nadal oferować telewizory pod marką Philipsa. Z tego tytułu holenderski koncern będzie inkasował rocznie co najmniej 40 mln euro (lub 2,2 proc. kwoty sprzedaży, jeśli będzie wyższa niż 40 mln euro). Na pożegnanie zasilił joint-venture sumą 50 mln euro, co ma pomóc TPV w starcie samodzielnego biznesu.

Dla Philipsa rynek telewizyjny, na którym firma była obecna od lat 40-tych, zrobił się za ciasny ze względu na zaostrzającą się konkurencję azjatyckich koncernów. Producent skoncentruje się na takich segmentach rynku jak zdrowie, oświetlenie, mały sprzęt AGD. Dwa lata temu Philips rozpoczął restrukturyzację. Sądząc po wynikach, przynosi ona efekty – zysk netto w III kw. 2013 r. był ponad 2 razy wyższy niż rok wcześniej (281 mln euro).