Firma hostingowa nazwa.pl poinformowała, że rezygnuje z oferty e-sklepu. Powodem jest niska rentowność tego biznesu, konieczność dostosowywania się do ciągłych zmian w przepisach podatkowych i zmiany wymuszone przez RODO, co ogranicza skalę rozwoju tego typu usług – wyjaśnia prezes Krzysztof Cebrat. E-sklepy, które pomyślnie przeszły audyt zgodności z RODO mogą nadal korzystać z platformy. Spółka zaznacza przy tym, że unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych to tylko jeden z powodów wycofania się z e-sklepów. Prezes zwraca uwagę na zmiany na rynku – rosnącą dominację największych graczy e-commerce, przez co kurczy się przestrzeń dla małych podmiotów.

Za niespełnienie wymagań RODO przedsiębiorstwom grożą potężne kary – do 20 mln euro lub do 4 proc. rocznego obrotu. Rozporządzenie wchodzi w życie 25 maja br.