Według IDC w ciągu minionego roku popyt na zaawansowane telefony szybko się zwiększał – sprzedaż w porównaniu z IV kw. 2009 r. wzrosła o 87,2 proc., natomiast w przypadku komputerów wzrost był 3-procentowy. Cytowany przez agencję AP analityk IDC Ramon Llamas zwraca jednak uwagę, że te dwa trendy niekoniecznie są ze sobą powiązane – większość użytkowników potrzebuje zarówno komputera, jak i dobrego telefonu. Sprzedaż urządzeń klasy PC była niższa od prognoz ze względu na konkurencję tabletów, poza tym komputery są wymieniane przez użytkowników nie tak często, jak telefony.

W całym 2010 r. światowy rynek wchłonął 302,6 mln smartphonów (wzrost o 74,4 proc.). IDC przewiduje dalszy wzrost sprzedaży – zdaniem firmy badawczej producenci będą poszerzać ofertę, pojawi się więcej aparatów ze średniej i dolnej półki cenowej. Ze względu na silną konkurencję potanieją modele z segmentu high-end.

W 2010 r. najwięcej urządzeń dostarczyła na rynek Nokia (33,1 proc. globalnego rynku), na drugim miejscu był RIM (16,1 proc.), a dalej Apple (15,7 proc.), Samsung (7,6 proc.) i HTC (7,1 proc.).