Blisko 40 proc. pracodawców poszukujących specjalistów IT zamieszcza w ofertach zatrudnienia informację o wynagrodzeniu, a ten odsetek rośnie – twierdzi HRK. Z jej badań wynika, że jawność wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracę jest korzystna dla firm. Otóż 48 proc. organizacji odnotowało więcej aplikacji kandydatów ze zbieżnymi oczekiwaniami finansowymi, w 24 proc. znacznie  skrócił się proces rekrutacyjny, a 14 proc. uważa, że poprawił się ich wizerunek na rynku pracy.

Według HRK wynagrodzenie jest głównym czynnikiem motywującym do przyjęcia oferty pracy, dlatego kandydaci oczekują w ogłoszeniach informacji o proponowanych zarobkach.

– Wybiorą tego pracodawcę, który z góry przedstawi im konkretną ofertę płacową, ścieżkę kariery już na etapie pierwszego kontaktu, a nie na drugim czy trzecim etapie procesu rekrutacyjnego – twierdzi Łukasz Biedulski, Team Leader ICT w HRK.