Plany ALSO w różnych krajach
Przy okazji kolejnego kontraktu partnerskiego CEO ALSO, Gustavo Möller-Hergt, ujawnił szczegóły strategii holdingu.
ALSO podpisało umowę z azjatyckim dystrybutorem Innovix, który ma centralę w Singapurze. Dzięki temu może zaoferować sprzedaż poprzez swoją chmurę – Cloud Martketplace – ok. 5,5 tysiącom resellerów. Wcześniej zawarto umowy partnerskie w Europie z Westcoastem i Logicomem.
Gustavo Möller-Hergt zapowiada, że firma będzie dążyła do zwiększenia liczby partnerów poprzez swoją chmurę. Nazywa ją "nową drogą dystrybucji IT".
Szef holdingu w rozmowie z serwisem channelnomics.eu ujawnił szczegóły strategii działania na poszczególnych rynkach. Różni się ona w zależności od pozycji, jaką ALSO ma w danym kraju.
"W krajach, w których już jesteśmy obecni, ale nie osiągnęliśmy dominującej pozycji, chcemy kupować więcej takich biznesów, które już znamy, bo to odpowiada współpracującym z nami producentom" – wyjaśnia Möller-Hergt.
"Tam, gdzie już posiadamy dominującą pozycję, naszym priorytetem jest przejmowanie biznesów w obszarach, w których nie mamy doświadczenia ani wiedzy" – kontynuuje szef holdingu.
Zaznacza także, że w krajach, gdzie ALSO jest już silne, nie zamierza inwestować w kolejne biura, bo większość vendorów nie chce, by jeden dystrybutor miał bardzo duży udział w rynku, aby nie być od niego zależnymi.
Inną strategię dystrybutor przyjmuje w odniesieniu do miejsc, w których nie jest jeszcze obecny.
"Chcemy przejąć tam biznesy podobne do tych, które już mamy. Jednak w przypadku odległych krajów preferujemy partnerstwo" – wyjaśnił CEO.
Zaznaczył, że interesują go tylko kraje ze stabilnym systemem prawnym, w regionach, gdzie holding zamierza rosnąć. Zapewnił, że skala nie jest dla niego najważniejsza.
"Wielu dystrybutorów chce powiedzieć: jesteśmy w 140 krajach, jesteśmy wielcy" – twierdzi Gustavo Möller-Hergt. Zaznacza, że ALSO nie zamierza iść tą drogą. "Chcemy oferować stabilność" – wyjaśnia lider ALSO Holding.
Źródło: channelnomics.eu
Podobne aktualności
Also: 6,4 mld zł przychodów w Polsce
Also odnotowało spadek sprzedaży w 2023 r., zarówno globalnie, jak i w naszym kraju. Grupa zwiększyła jednak cele krótko- i średnioterminowe.