Platformy konsolidujące sklepy przyszłością e-handlu
W e-commerce będzie rosło znaczenie platform internetowych, które gromadzą sklepy i sprzedawców jednej branży w jednym miejscu. Według Newserii taki trend to szansa dla drobnych przedsiębiorców.
Zdaniem agencji taki model stosowany jest z powodzeniem w tradycyjnym handlu oraz usługach, a eksperci przewidują, że sprzedaż w Internecie będzie szła w tym kierunku, co wynika z faktu, że prowadzenie wyspecjalizowanego sklepu w sieci może okazać się nieopłacalne: reseller ponosi koszty wypromowania domeny, a często też oprogramowania (albo obciążeniem jest związany z tym nakład pracy). Koncentracja pozwala natomiast poszerzyć ofertę, a praca nad wypromowaniem domeny jest podobna.
Jak podaje Newseria, w sieci są już platformy z ofertą określonych produktów: biżuterii, ubrań, akcesoriów domowych. Zarabiają na każdej transakcji od kilku do kilkunastu procent ceny sprzedanego towaru choć zdarzają się i takie, którym reseller płaci ponad 20 proc.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.