P4, operator sieci Play i spółka Play Communications zawarli 22 kwietnia 2020 r. przedwstępną umowę sprzedaży i nabycia 100 proc. w Virgin Mobile Polska. Cena została ustalona na 13,4 mln euro (60,7 mln zł). Nabycie zostanie sfinansowane ze środków własnych. Przy zamykaniu transakcji będzie podlegało korektom związanym z sytuacją finansową kupowanej spółki. Do finalizacji przejęcia niezbędna jest zgoda UOKiK.

Wspólnicy i główni inwestorzy Virgin Mobile Polska, którzy zbywają udziały to m.in. Delta Partners Emerging Markets TMT Growth Fund II L.P. oraz Dirlango Trading & Investments Limited.
 
Nabycie Virgin Mobile Polska, uwzględniając koszty integracji oraz przewidywane synergie, powinno mieć pozytywny wpływ na skorygowaną EBITDA oraz wolne przepływy pieniężne dla akcjonariuszy grupy Play Communications w ciągu 24 miesięcy od daty nabycia – komunikuje spółka.

 

8 lat Virgin Mobile w Polsce

Virgin Mobile Polska rozpoczął działalność w 2012 r.

W ostatnich latach spółka stawiała sobie za cel budowę stabilnej bazy klientów prepaid, wzrost liczby klientów abonamentowych jak i zwiększenie świadomości marki, a także rozszerzenie grupy docelowej oraz wzrost przychodów.

W ub.r. dążyła do zwiększenia udziałów rynkowych poprzez promocje, poszerzanie abonamentowej oferty internetu, budowanie alternatywnych kanałów dystrybucji. Na koniec roku operator obsługiwał ponad 390 tys. kart SIM.

W końcu ub.r. spółka poinformowała o ataku hakerskim, którego skutkiem był wyciek danych części klientów usługi prepaid. Sprawą zajął się UODO.

W 2018 r. Virgin Mobile Polska wypracował 98,4 mln zł przychodów, miał -5,3 mln zł straty na sprzedaży i -27,2 mln zł straty netto.

Play w ub.r. za 410 mln zł kupił grupę 3S, przygotowując się do uruchomienia 5G. Wraz z 3S operator przejął m.in. 3,8 tys. km sieci światłowodowej i centra danych.