Oferta PNY obejmuje produkty przeznaczone dla trzech grup odbiorców: konsumentów okazyjnych, entuzjastów i profesjonalistów. Najważniejsze segmenty w ofercie to gaming (komponenty – karty graficzne, nośniki SSD), produkty związane z fotografią (jak karty pamięci, w tym modele High Speed przeznaczone do kontentu o wysokiej rozdzielczości), komponenty do profesjonalnych stacji roboczych (karty graficzne, pamięci), rozwiązania mobilne (do notebooków, tabletów, smartfonów, jak pendrive’y, przenośne akumulatory, kable, m.in. HDMI – zestawy z różnymi końcówkami, pendrive’y OTG, karty mikro-SD, system zabezpieczający do laptopów).

Samy Benarfa, dyrektor odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i rozwój, poinformował, że w Europie produkty konsumenckie i profesjonalne mają po około 50 proc. udziału w sprzedaży, wahania w ciągu minionych lat były niewielkie. Według niego najważniejsze, rosnące grupy produktów w segmencie konsumenckim to karty flash do aparatów fotograficznych i kamer, nośniki SSD przeznaczone na rynek konsumencki oraz przenośne akumulatorki (Power Bank).

Mobilność w cenie

Wśród produktów konsumenckich, które powinny sprzedawać się coraz lepiej w najbliższych latach, przedstawiciele marki wskazywali urządzenia i akcesoria związane z mobilnością. Jednym z nich jest Wireless Media Reader – niewielkie urządzenie (waży 94 gramy), które może pełnić funkcję serwera multimediów albo przenośnego hot spota. Można do niego podłączyć kartę pamięci, a także dysk albo pendrive’a przez USB. Przechowywane na nich zasoby (filmy, muzykę, zdjęcia) można odtwarzać bezprzewodowo (przez Wi-Fi) jednocześnie na 5 urządzeniach. Podłączenie do Wireless Media Readera np. smartfona z dostępem do Internetu pozwala podzielić się siecią z innymi użytkownikami. Inne urządzenie, wskazywane jako produkt, który ma zainteresować polskich klientów, to Android OTG Adapter – pozwala podpiąć do smartfona albo tabletu np. pendrive’a czy dysk z pełnowymiarowym złączem USB. PNY pokazał także m.in. karty pamięci do komputerów Mac, którą cechuje duża szybkość transferu danych (do 95 MB/s). 

PNY jest wyłącznym partnerem Nvidii w segmencie kart graficznych do stacji roboczych. Oferta obejmuje karty Nvidia Quadro i Nvidia Tesla, które cechuje duża moc obliczeniowa. Wśród nich są m.in. modele przeznaczone dla przemysłu (odporne na wysokie temperatury, wibracje), karty wspierające zwirtualizowane desktopy. W segmencie profesjonalnym oferowane są także m.in. serwerowe nośniki SSD i barebony. 

AB partnerom

Olgierd Czarnowski, product manager PNY w AB, które dystrybuuje asortyment marki, zapewnia, że firmie zależy na rozwoju kanału partnerskiego.

– Naszymi największymi odbiorcami są sieci handlowe, ale zależy nam na zróżnicowaniu portfolio klientów i współpracy także z mniejszymi resellerami – deklaruje Olgierd Czarnowski. Dodaje, że dystrybutor stara się nie oferować dużym detalistom tych samych produktów, co zapobiega konkurencji między partnerami. Ponadto drobni resellerzy nie są zmuszeni rywalizować z dużymi detalistami oferując dokładnie ten sam towar. Według product managera PNY na naszym rynku rośnie sprzedaż profesjonalnych kart graficznych (w ciągu roku zbyt zwiększył się 3-krotnie, najlepiej sprzedają się modele Quadro) oraz Power banków. Zdaniem Olgierda Czarnowskiego to interesujące urządzenia dla partnerów, zwłaszcza karty graficzne, które należą do komponentów z wyższej półki, co pozwala wypracować wyższe marże. Menedżer przewiduje dalszy wzrost popytu na te produkty na polskim rynku.

PNY ma w Polsce program partnerski, zaznacza, że zależy mu na jego rozwoju. Producent udostępnił portal dla partnerów pod adresem www.partner.pny.eu.
Informacje dotyczące benefitów zamieszczono tutaj.

Dla partnerów, jak również klientów, PNY udostępniło konfigurator, który pozwala dobrać rozwiązanie odpowiednie do potrzeb, co przydaje się zwłaszcza klientom systemów profesjonalnych.

W 2002 r. firma rozpoczęła sprzedaż rozwiązań profesjonalnych w Polsce, a w 2010 r. do oferty wprowadzono także produkty konsumenckie. Obecnie na świecie PNY zatrudnia ok. 600 osób. Wielkość przychodów to 730 mln dol. rocznie.