Poczta Polska chce sprzedawać smartfony
Na rynek urządzeń mobilnych może wejść nowy, duży gracz.
Poczta Polska analizuje możliwość wystartowania w przyszłym roku ze sprzedażą telefonów komórkowych – poinformował agencję ISBnews członek zarządu firmy, Janusz Wojtas. Pomysł jest taki, że aparaty oraz akcesoria do nich byłyby sprzedawane w placówkach poczty. Mają być prezentowane w wyodrębnionej przestrzeni, w sposób, który przyciągnie klientów. Uruchomiona w ten sposób sieć sprzedaży nie miałaby sobie równych w handlu detalicznym – Poczta Polska ma ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.
Ponadto poczta chce postawić więcej samoobsługowych urządzeń do nadawania i odbierania przesyłek (odpowiednik Paczkomatów, należących do InPostu). Obecnie ma ich 36, w przyszłym roku według planu będzie ich kilka razy więcej. To jeden z trzech priorytetowych sposobów dotarcia do klienta. Inne to kurier oraz odbiór osobisty – na poczcie albo np. na stacji benzynowej. Wygląda na to, że poczta chce powalczyć o coraz większy rynek przesyłek związany z rozwojem e-handlu, odchodząc od „okienek” i ułatwiając klientom odbiór.
Przychody grupy Poczty Polskiej wyniosły w 2013 r. 6,509 mld zł, a wynik netto sięgnął 44 mln zł (spadek odpowiednio o 3,4 proc. i 60 proc. rok do roku). W ujęciu porównywalnym (bez inwestycji w kadry w wysokości 112 mln zł) wynik netto wyniósł 127 mln zł (wzrost o 15 proc.).
Podobne aktualności
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.
Dariusz Śpiewak wiceprezesem Poczty Polskiej ds. cyfryzacji
Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu IT w dużych organizacjach.