Według amerykańskiej platformy RetailMeNot polski rynek e-handlu jest wciąż daleko w tyle za najbardziej rozwiniętymi krajami, co oznacza, że ma spory potencjał wzrostu sprzedaży. Konsumenci wydają w Internecie kilkurotnie więcej np. w Wielkiej Brytanii. W ub.r. zrobili zakupy za – średnio – 1071 funtów (ok. 5946 zł), a w 2015 r. według prognozy – za 1174 funtów (ok. 6519 zł).

Jak ustalił Instytut Infas na zlecenie Trusted Shops, ponad połowa polskich konsumentów kupuje w sieci raz lub dwa razy w miesiącu. a 27 proc. – przynajmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, w porównaniu z ub.r. odnotowano spadek 6 punktów procentowych. Podobne zjawisko zaobserwowano w niektórych krajach na zachodzie Europy. W Wielkiej Brytanii i Niemczech odpowiednio 40 i 38 proc. konsumentów zadeklarowało, że kupuje w Internecie co najmniej raz na tydzień. Rok temu było to 44 i 39 proc. Infas nie wyjaśnia przyczyny tego fenomenu.