Tradycyjne sklepy nie narzekają na brak klientów, ale nabywcy zwiększają swoją aktywność w sieci. Polacy najczęściej kupują w Internecie elektronikę użytkową. Obecnie  20% sprzętu elektronicznego sprzedawanego jest przez e-sklepy, podczas gdy średnia rynkowa to ok. 5-6%. Jednak e-zakupy szybko zyskują popularność, np. ponad 10% butów kupujemy w e-sklepach..

Badania pokazują, że rośnie znaczenie kanału mobilnego, dającego nie tylko klientom, ale także sprzedawcom praktycznie nieograniczone możliwości dostępu do informacji, nawiązywania relacji i prowadzenia wymiany towarowej oraz świadczenia usług.  40% ankietowanych zapytanych o to, w jaki sposób będzie robić zakupy za 10 lat, wskazywało na smartfony i aplikacje mobilne jako narzędzia do realizacji zakupów. Podobna grupa (36% badanych) uważa, że do komunikacji ze sklepem będzie wykorzystywać właśnie urządzenia i aplikacje mobilne.