Poland IT Meeting to dwudniowy maraton spotkań w formule 1:1 pomiędzy producentami, dystrybutorami, integratorami a klientami biznesowymi. Tegoroczna edycja wydarzenia zgromadziła przedstawicieli branży IT i potencjalnych klientów z Polski, Danii, Holandii, Łotwy, Niemiec, Słowacji i Wielkiej Brytanii. Ich celem jest nawiązanie jak największej liczby kontaktów biznesowych. Dlatego zamiast klasycznych prezentacji, wystąpień i seminariów, jedynym (poza wieczorną galą) punktem programu są indywidualne rozmowy uczestników. Przy pomocy odpowiedniej aplikacji każdy mógł ułożyć sobie własny kalendarz spotkań.

Nasza formuła polega na bardzo intensywnym networkingu. Nie znam wydarzenia, które pozwalałoby menedżerom IT zrealizować w ciągu zaledwie dwóch dni półrocznego planu spotkań. To wyjątkowa możliwość na polskim rynku – podkreśla Rafał Wójcicki, pomysłodawca i organizator Poland IT Meeting.

Dodaje, że każdy w systemie rejestracyjnym widzi nie tylko wszystkich innych uczestników, ale może się także zapoznać z zakresem ich kompetencji oraz zainteresowań. Dzięki temu można umawiać się na spotkania z precyzyjnie wybranymi, konkretnymi osobami.

A kiedy już poszczególni uczestnicy Poland IT Meeting usiądą naprzeciwko siebie, to mają zwykle 30 minut na rozmowę, a więc od razu przechodzą do rzeczy. Taka formuła bardzo sprzyja nawiązywaniu skutecznych relacji biznesowych – przekonuje Rafał Wójcicki.

Spośród dystrybutorów do Wrocławia przyjechali między innymi przedstawiciele Actionu oraz Incomu. Jak przekonuje Sławomir Harazin z zarządu Action, biznes to ludzie i relacje, a więc uczestnictwo w tego typu wydarzeniach z definicji przynosi korzyści. Zwłaszcza, że w Polsce jest to formuła unikalna. Zadowolony z odbytych rozmów jest także Tomasz Laszuk, prezes Indata Solutions, jak też Maneli Rezvani, szefowa niemieckiego dystrybutora TechBIT. 

Szukamy potencjalnych partnerów do działania między innymi w sektorze wereables oraz IoT. Jakość dotychczas odbytych spotkań oceniam wysoko. Wszyscy rozmówcy to  były osoby decyzyjne. Oczywiście ostatecznym miernikiem uczestnictwa w Poland IT Meeting będą ewentualne transakcje – podsumowuje rozmówczyni CRN Polska.  

Wśród potencjalnych klientów końcowych szczególnie chętnie decydowali się na udział w tegorocznej edycji Poland IT Meeting menedżerowie z sektora bankowego, ale także ubezpieczeniowego i szeroko rozumianej logistyki.

Dzięki temu przedstawiciele z firm IT mają możliwość zdobycia cennych relacji. A wiem, że bardzo zależy im na rozmowach z osobami decyzyjnymi w ważnych firmach i instytucjach – podkreśla Rafał Wójcicki. 

W tym roku we Wrocławiu pojawiła się także m.in. niemiecka firma specjalizująca się w leasingu rozwiązań IT, jak też fundacja działająca na styku świata nauki oraz biznesu. Organizator zapowiada, że w kolejnych latach planuje organizację również mniejszych, ściśle profilowanych wydarzeń, a więc gromadzących wyłącznie dostawców rozwiązań dla poszczególnych sektorów, m.in. energetycznego, finansowego, edukacyjnego czy medycznego.