Polscy klienci najbardziej zadowoleni
Kupujący w e-sklepach w naszym kraju są bardziej zadowoleni z zakupów w sieci, niż klienci w Europie zachodniej – pokazuje indeks opinii Trusted Shops. Jednak ich wymagania będą rosnąć.
Trusted Shops przeanalizował opinie wystawiane przez konsumentów w 9 krajach europejskich. Wzięto pod uwagę 3 kryteria: dostawa, towar oraz obsługa klienta. Okazało się, klienci w Polsce, choć niemało naszych sprzedawców na nich narzeka, wysoko ocenili sklepy we wszystkich kategoriach – średnia to 4,8 na 5. Najwyższe noty przyznano za obsługę klienta w e-sklepach (4,8), nieco niższe za towar (4,7) i czas dostawy (4,7).
Z zakupów w Internecie zadowoleni są także Włosi (4,79) i Niemcy (4,66). Najniższy poziom satysfakcji stwierdzono u Francuzów.
W opinii szefowej Trusted Shops w Polsce zadowolenie klientów nie oznacza, że sprzedawcy mogą spocząć na laurach. Powinni popracować nad jakością obsługi, bo wymagania konsumentów będą rosnąć.
– Polacy nie są jeszcze tak surowi w swoich ocenach jak Brytyjczycy i Niemcy, którzy zakupy online robią od lat, ale i u nas rośnie grono świadomych konsumentów oczekujących najwyższej jakości obsługi. Aby utrzymać dobre opinie klientów, polskie sklepy będą musiały włożyć jeszcze więcej wysiłku, szczególnie w obliczu coraz większej konkurencji na rynku – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.
W badaniu satysfakcji Trusted Shops uwzględnił w sumie ponad 2 mln opinii klientów o 13 tys. sklepów internetowych w różnych krajach.
Podobne aktualności
Jakiego Internetu chcą użytkownicy?
Wnioski z Cisco Broadband Survey 2023 dotyczą również Polaków.
AWS uruchomił Strefę Lokalną w Warszawie
Koncern może teraz przyciągnąć dwie grupy nowych klientów w Polsce.