Polscy pracodawcy: tablety podnoszą wydajność w pracy
60 proc. polskich pracodawców twierdzi, że osoby korzystające w pracy z tabletów są bardziej efektywne – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Panasonic’a. Takiego zdania jest również 33 proc. pracowników.
Spośród 11 krajów, które wzięły udział w badaniu najbardziej entuzjastycznie wykorzystanie tabletów ocenili Turcy, Rosjanie oraz Włosi. Aż 80 proc. tureckich pracodawców przyznało, że dostrzega wyższą efektywność pracowników.
Z badania wynika, że tablet jest najczęściej używany do przeglądania dokumentów w podroży, zapewnia także dostęp do poczty elektronicznej. Jednocześnie znajduje wiele specjalistycznych zastosowań. Co piątemu pracownikowi tablet służy do przyjmowania płatności od klientów. Z kolei 15 proc. ankietowanych wykorzystuje go jako czytnik kodów kreskowych. Nieco rzadziej używany jest System Informacji Geograficznej (GIS), pozwalający na gromadzenie i przetwarzanie danych przestrzennych. Takie zastosowanie dla swojego tabletu znalazło 9 proc. użytkowników. Z kolei 6 proc. ankietowanych monitoruje procesy logistyczne lub korzysta z modułów komunikacji bliskiego i dalekiego zasięgu – NFC i RFID.
– Tablety są coraz powszechniej wykorzystywany zarówno w biznesie, jak i wielu branżach przemysłowych. Świadczy o tym chociażby fakt, że w latach 2011-2013 sprzedaż profesjonalnych tabletów Panasonic wzrosła o 400 proc. – twierdzi Jacek Wielgus, Head of CEE Region w Panasonic Computer Product Solutions.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Dynamic Markets na zlecenie Panasonic’a. Wzięło w nim udział 2300 nabywców i użytkowników tabletów z firm zatrudniających więcej niż 50 osób w 11 państwach europejskich, w tym w Polsce.
Podobne aktualności
Wizja komputerowa poprawi produktywność o 42 proc.
Brak umiejętności i wiedzy może być przeszkodą w wykorzystaniu tej technologii - według badania.
Boom inwestycyjny w łączność bezprzewodową w firmach
38 proc. europejskich firm jest w trakcie wdrożeń, 41 proc. już podjęło decyzję o realizacji projektów – według badania.
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.