Polscy przedsiębiorcy będą kupować Business Intelligence
Na rynku rozwiązań BI nie grozi dekoniunktura – według prognoz DiS w ciągu najbliższych 5 lat wzrost utrzyma się na poziomie 5-10 proc. Klientami będą coraz częściej małe i średnie firmy.
Z badań Sage wynika, że popyt na BI jest związany z planami rozwoju polskich przedsiębiorstw – prawie 40 proc. z nich planuje wejście na nowe rynki, a ponad 1/3 chce wprowadzić nowy produkt lub usługę. Dlatego sporo firm deklaruje, że nie będzie oszczędzać na IT – 26 proc. ma zamiar zwiększyć swoją wydajność poprzez inwestycje w nowe technologie. Aby nadal się rozwijać, przedsiębiorstwa potrzebują informacji o swoim biznesie i narzędzi do ich analizy.
Dotychczas przede wszystkim duże przedsiębiorstwa były użytkownikami systemów Business Intelligence, ale powiększa się oferta dla małych i średnich firm. Według danych przytaczanych przez Sage w 2011 r. produkty dla MŚP stanowiły 40 proc. całej oferty dostawców.
Obecnie ma rynku jest ok. 200 produktów klasy BI. Jak ustaliło Sage, prawie połowa z nich to programy dostosowane do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa, a reszta – systemy uniwersalne.
Podobne aktualności
Symfonia zastępuje markę Sage w Polsce
Producent oprogramowania zmienił właściciela i rozpoczął rebranding.
Sage w Polsce zmieni właściciela za ok. 325 mln zł
Dzięki pozyskaniu inwestora spółka zamierza rozkręcić biznes.