Z badań Sage wynika, że popyt na BI jest związany z planami rozwoju polskich przedsiębiorstw – prawie 40 proc. z nich planuje wejście na nowe rynki, a ponad 1/3 chce wprowadzić nowy produkt lub usługę. Dlatego sporo firm deklaruje, że nie będzie oszczędzać na IT – 26 proc. ma zamiar zwiększyć swoją wydajność poprzez inwestycje w nowe technologie. Aby nadal się rozwijać, przedsiębiorstwa potrzebują informacji o swoim biznesie i narzędzi do ich analizy.

Dotychczas przede wszystkim duże przedsiębiorstwa były użytkownikami systemów Business Intelligence, ale powiększa się oferta dla małych i średnich firm. Według danych przytaczanych przez Sage w 2011 r. produkty dla MŚP stanowiły 40 proc. całej oferty dostawców.

Obecnie ma rynku jest ok. 200 produktów klasy BI. Jak ustaliło Sage, prawie połowa z nich to programy dostosowane do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa, a reszta – systemy uniwersalne.