Podstawę do współpracy partnerskiej w 2013 r. stanowią dwa porozumienia – między organizacją BITKOM a przedstawicielami branży ICT w Polsce oraz między Deutsche Messe (organizatorem CeBIT-u) a Ministerstwem Gospodarki. Celem jest pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom z Polski w zaistnieniu na międzynarodowym rynku.

– Chcemy zaoferować naszemu najbliższemu sąsiadowi międzynarodową platformę, na której zaprezentuje on całemu światu swój potencjał jako lidera zaawansowanych technicznie rozwiązań cyfrowych – powiedział Frank Pörschmann z zarządu Deutsche Messe – Polska gospodarka rośnie i rozwija się. To w niej cała Europa pokłada nadzieję na polepszenie koniunktury – zachwycał się menedżer.

– Szansę tę wykorzystamy do wzmocnienia kontaktów bilateralnych w zakresie informatyki i nowych technologii – obiecuje Dariusz Bogdan, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki.

Oprócz kwestii prestiżowych i możliwości lepszej promocji całej polskiej branży IT na targach partnerstwo ma także bardziej praktyczny wymiar. W przyszłym roku na polskim stoisku na CeBIT będzie miało okazję zaprezentować się znacznie więcej firm niż dotychczas – jego przewidywana powierzchnia wyniesie 3 tys. m kw. (czyli dwa razy więcej niż w 2012 r.). Ponadto polscy przedsiębiorcy mogą zorganizować stoisko z dofinansowaniem z funduszy unijnych (w ramach programu Innowacyjna Gospodarka). Zgłoszenia będzie przyjmować Agencja M Promotion.

Niemieccy partnerzy podkreślali siłę polskiej gospodarki i dobrą kondycję naszego sektora IT, co nie pozostało bez wpływu na decyzje dotyczące przyszłorocznych targów. Według EITO, instytutu badawczego BITKOM-u, w 2012 r. polski rynek ITC wzrośnie o 2,6 proc. do poziomu 16 mld euro. Najszybciej ma rozwijać się sprzedaż tabletów, outsourcing IT, usługi sieciowe i usługi przesyłu danych.