Według raportu Polish Gamers Research 2018 wartość lokalnego rynku gamingowego szacowana jest na 550 mln dol. (ok. 2,1 mld zł). Po gry wideo sięga 79 proc. użytkowników Internetu w wieku 15-55 lat.

Rośnie popularność mobilnego grania – 33 proc. twierdzi, że codziennie gra na smartfonie albo tablecie, na PC – 17 proc., a na konsoli – 11 proc. W przypadku PC udział zmniejsza się w ostatnich latach (w 2015 wynosił 26 proc.). Na PC najpopularniejsze są tytuły FPS, a na konsole – sportowe.

Nadal więcej graczy (52 proc.) kupuje wersje pudełkowe gier, niż cyfrowe online (34 proc.). Ale 56 proc. ściąga bezpłatne wersje z Internetu.

Połowa polskich graczy ma stałe zatrudnienie, co przeczy przekonaniu, że gry wideo to domena nastolatków i osób, które mają zbyt wiele wolnego czasu. To wskazuje na siłę zakupową klientów w tym segmencie. Odsetek osób w wieku szkolnym i młodszych wynosi 13 proc., a studentów – 9 proc.

Badanie przeprowadzone w ub.r. przez Norstat dla Lenovo potwierdza, że polski gracz to przeważnie  człowiek dojrzały – 58 proc. grających to osoby w wieku 25 – 44 lata. Ponad 40 proc. graczy to – według wskazań – "pracownicy merytoryczni", a 15 proc. – menedżerowie i dyrektorzy.

Według prognozy na br. spadnie sprzedaż laptopów dla graczy i komponentów. Jednym z powodów jest rosnąca popularność grania na smartfonach.