Polski gaming wart ponad 2 mld zł
Dane wskazują, że wielu graczy ma zasobne portfele.
Według raportu Polish Gamers Research 2018 wartość lokalnego rynku gamingowego szacowana jest na 550 mln dol. (ok. 2,1 mld zł). Po gry wideo sięga 79 proc. użytkowników Internetu w wieku 15-55 lat.
Rośnie popularność mobilnego grania – 33 proc. twierdzi, że codziennie gra na smartfonie albo tablecie, na PC – 17 proc., a na konsoli – 11 proc. W przypadku PC udział zmniejsza się w ostatnich latach (w 2015 wynosił 26 proc.). Na PC najpopularniejsze są tytuły FPS, a na konsole – sportowe.
Nadal więcej graczy (52 proc.) kupuje wersje pudełkowe gier, niż cyfrowe online (34 proc.). Ale 56 proc. ściąga bezpłatne wersje z Internetu.
Połowa polskich graczy ma stałe zatrudnienie, co przeczy przekonaniu, że gry wideo to domena nastolatków i osób, które mają zbyt wiele wolnego czasu. To wskazuje na siłę zakupową klientów w tym segmencie. Odsetek osób w wieku szkolnym i młodszych wynosi 13 proc., a studentów – 9 proc.
Badanie przeprowadzone w ub.r. przez Norstat dla Lenovo potwierdza, że polski gracz to przeważnie człowiek dojrzały – 58 proc. grających to osoby w wieku 25 – 44 lata. Ponad 40 proc. graczy to – według wskazań – "pracownicy merytoryczni", a 15 proc. – menedżerowie i dyrektorzy.
Według prognozy na br. spadnie sprzedaż laptopów dla graczy i komponentów. Jednym z powodów jest rosnąca popularność grania na smartfonach.
Podobne aktualności
Ceny monitorów do gier będą spadać, a PC rosnąć
Sprzedaż wyświetlaczy i komputerów dla graczy pójdzie w górę w 2024 roku.
Polski producent gier zwolni 10 proc. załogi
"Podjęto trudną decyzję", "aby zachować siłę i stabilność biznesową" - uzasadnia prezes.