Asseco Data Systems ogłosiło wprowadzenie na rynek marki „Cloud by Asseco”. Przyjęta strategia łączy kompetencje spółki w tworzeniu rozwiązań chmurowych z własnym zapleczem technologicznym i współpracą z największymi dostawcami chmury publicznej.  

„Cloud by Asseco” jest oparta o model multicloud. Asseco Data Systems jest strategicznym partnerem m.in. Microsoftu, Amazona i Oracle’a. Integrację rozwiązań opartych o chmurę publiczną uzupełnia oferta w modelu hybrydowym, wykorzystująca własną infrastrukturę trzech centrów danych w Polsce.  

„Naszym celem na najbliższe lata jest wejście do grona liderów w dziedzinie usług związanych z przechodzeniem do  chmury i korzystaniem z tej technologii” – deklaruje Andrzej Dopierała, prezes Asseco Data Systems.

Przekonuje, że stworzenie marki „Cloud by Asseco” to naturalny krok w rozwoju spółki. W 2018 r. przychody grupy ze sprzedaży w tym obszarze wyniosły ponad 300 mln zł. Cała grupa Asseco wypracowała w ub.r. ponad 9,3 mld zł przychodów.

Według Asseco rozwój oferty chmurowej jest odpowiedzią na rosnące potrzeby przedsiębiorców na rozwiązania oparte o cloud computing. Krajowy rynek chmury rośnie kilka razy szybciej niż cały rynek IT. Według spółki wzrasta m.in. zapotrzebowanie przedsiębiorców na dedykowane i hybrydowe rozwiązania oparte o chmurę. Według danych GUS wykorzystanie rozwiązań chmury publicznej wśród polskich przedsiębiorstw jest skromne – komercyjnie objęło 11,5 proc. podmiotów (w 2018 r.) i głównie w MŚP jest niewielkie. Takie dane wskazują jednak na duży potencjał rozwoju rynku.

Wartość światowego rynku usług chmurowych wyceniana na 250 mld dol. Prognozuje się podwojenie tej kwoty w ciągu najbliższych 2 lat (według RSG).

Globalny trend wzrostu wartości rynku usług chmurowych jest coraz bardziej odczuwalny jest również w Polsce.  Krajowy rynek chmury rośnie kilka razy szybciej niż cały rynek IT. Dynamicznie wzrasta m.in. zapotrzebowanie przedsiębiorców na dedykowane i hybrydowe rozwiązania oparte o chmurę – zapewnia spółka.

 „Z naszych doświadczeń wynika, że dla klientów równie istotna jak wybrana technologia, jest marka partnera, który będzie odpowiedzialny za cyfrową transformację firmy” – twierdzi Marcin Lebiecki, dyrektor pionu usług cloud i centrum danych w Asseco Data Systems.