Blisko 70 proc. polskich firm zadeklarowało, że utrzyma lub zwiększy wydatki na oprogramowanie w chmurze – według badania IDC przeprowadzonego w kwietniu br. Na narzędzia do współpracy wydatki chce zwiększyć 44,5 proc. badanych, a na aplikacje do wideokonferencji – 60,6 proc.

Zapewnienie elastycznego modelu pracy stało się najważniejszym celem dla 56 proc. szefów IT w Polsce, a 44,5 proc. pytanych firm planuje zwiększyć nakłady na narzędzia do pracy zdalnej.

Firmy chcą sięgać po narzędzia mierzące i wspierające zaangażowanie pracownika. W kwietniu br. 45,8 proc. europejskich organizacji przewidywało wzrost wydatków na takie rozwiązania.
 
O ile zapewnienie wydajnego środowiska pracy zdalnej dla niewielkiej części pracowników zazwyczaj nie stanowi problemu, to zabezpieczenie ciągłości działania biznesu i wsparcia dla 90 proc. lub więcej zdalnych użytkowników wymaga odpowiedniego planowania, organizacji i narzędzi.  
 

Strategia i narzędzia

Według wskazówek na blogu Microsoftu na początek niezbędne jest zbudowanie strategii komunikacji (ustalić częstotliwość spotkań, zakres tematyczny, formułę).

Istotnym aspektem pozostaje zarządzanie oczekiwaniami (trzeba ustalić listę zadań i określić, jak będą mierzone wyniki pracy – podać terminy, oczekiwane wyniki, aby były dla wszystkich jasne).
 
Szefowie powinni ponadto pamiętać, aby skupić się na tym, co, a nie kiedy i jak robią pracownicy. Ponad 40 proc. firm uważa za konieczną inwestycję w nowe narzędzie do zarządzania wydajnością pracy. Menedżerowie, zamiast skupiać się na aktywności podwładnych lub przepracowanych przez nich godzinach, powinni myśleć o wynikach i o tym, jak mogą wspierać zespół w ich osiąganiu.

Zdalni pracownicy potrzebują platformy do komunikacji i współpracy, umożliwiającej zapisywanie spotkań, współdzielenie dokumentów i zarządzanie nimi.