Konkurs organizują PwC i "Puls Biznesu". Jego celem jest promocja polskich firm prywatnych oraz spółek skarbu państwa odnoszących znaczące sukcesy na rynkach zagranicznych jako inwestorzy lub eksporterzy, budując markę Polski na arenie międzynarodowej.

 

W 7. edycji konkursu jedną z pięciu głównych nagród otrzymał Senetic, katowicki dostawca rozwiązań chmurowych, oprogramowania oraz narzędzi do budowy infrastruktury sieciowej i serwerowej. Spółka odebrała statuetkę w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”.

Łukasz Bojar, wiceprezes Senetic, zapowiada, że w przyszłym roku firma zamierza dostarczyć produkty i usługi do ponad 150 krajów. Za dwa lata chce mieć klientów w każdym kraju na świecie.

 

Dodatkowo przyznano wyróżnienia firmom z branży w następujących kategoriach:

Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa:
XTG (wrocławski eksporter i importer elektroniki) oraz Zortrax (producent drukarek 3D).

Debiutant na rynkach zagranicznych:
Elastic Cloud Solutions (firma z Białegostoku, dostarczająca chmurowy Intranet).

 

Ponadto w kategorii:

Inwestor: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa wyróżniono przedsiębiorstwo telekomunikacyjne Technitel.

 

O przyznaniu nagród i wyróżnień decyduje kapituła, w której zasiadają przedstawiciele organizatorów i partnerów konkursu, m.in. PwC, "Pulsu Bznesu", PKO BP, ARP, PAIiH, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

O nagrodę w kategoriach Inwestor i Eksporter mogą starać się polskie firmy prywatne (tzn. decyzje są w rękach polskich udziałowców) oraz z udziałem Skarbu Państwa, które w ciągu ostatnich 3 lat dokonały inwestycji zagranicznej – wybudowały poza granicami Polski zakład produkcyjny, centrum usługowe, sieć dystrybucji lub przejęły zagraniczną firmę lub prowadzą szeroko zakrojoną działalność eksportową i odnoszą sukcesy na rynkach zagranicznych. Dzięki tym przedsięwzięciom rosną (zwiększają sprzedaż, poprawiają wyniki finansowe), promują polską markę za granicą itd.

O nagrodę w kategorii Debiutant na rynkach zagranicznych w br. rywalizowały polskie przedsiębiorstwa, które w 2017 r. rozpoczęły działalność na rynkach zagranicznych i w ciągu ostatniego roku odniosły duży sukces w ekspansji poza Polską.

Jacek Socha, wiceprezes PwC, ocenia, że polskie firmy są coraz lepiej przygotowane do zdobywania zagranicznych rynków, opracowując odpowiednie strategie i sięgając po właściwe wsparcie (programy finansowania, projekty wymiany know-how, dopracowywania planu ekspansji).