Polskie firmy kupują mniej drukarek atramentowych
W 2014 r. sprzedaż maszyn atramentowych dla firm spadła o 10 proc. Większy popyt jest natomiast na zachodzie Europy.
Spadki były nieco mniejsze, jednocyfrowe, w końcu ub.r. – ustalił Context. Dane pochodzą od dystrybutorów. Analitycy wyjaśniają spadek zainteresowania urządzeniami atramentowymi w firmach większymi zakupami maszyn laserowych.
W Polsce popyt na sprzęt atramentowy dla przedsiębiorstw był wyraźnie mniejszy niż w zachodniej Europie, gdzie wzrost sprzedaży w 2014 r. wyniósł średnio 9 proc., choć były też kraje na sporym minusie (jak Portugalia – 22 proc.; na największym rynku, tj. w Niemczech, odnotowano 8-procentowy plus). W przypadku modeli przeznaczonych dla biznesu, oferowanych w kanale B2B, zachodnioeuropejscy klienci zamówili u dystrybutorów o 16 proc. więcej maszyn. Największy udział w rynku miało HP (60 proc.), ze wzrostem o 17 proc. oraz o 3 proc. na początku br. Drugi był Brother (12 proc.). W ub.r. do tego segmentu wszedł Canon ze swoją nową linią produktów. Na początku br. miał już 3 proc. udziału w sprzedaży na zachodzie Europy.
Podobne aktualności
Fujifilm wchodzi na rynek kopiarek w Europie
Na początek zacznie sprzedawać wielofunkcyjne drukarki biurowe w dwóch krajach.
Przetarg: 11,5 mln zł na drukarki i skanery
Czterech wykonawców złożyło oferty w postępowaniu na wyposażenie jednostek administracji.
Polskie biura chcą kupować odnawiany sprzęt. Podają warunki
Dla 24 proc. polskich firm odnowiony sprzęt to produkt pierwszego wyboru, a 48 proc. rozważa taki zakup - według badania.