W I poł. br. służby podlegające polskiemu rządowi wysłały do Apple'a 24 wnioski o informacje dotyczące 2521 urządzeń – poinformował amerykański producent. To jeden z najwyższych wskaźników w całym regionie EMEA. Apple udzielił wyczerpującej lub częściowej informacji w sprawie 14 zapytań (58 proc.). Nie podano, jaką liczbę urządzeń obejmują załatwione pozytywnie pisma. Dotyczyły głównie identyfikacji sprzętu, np. poprzez numery seryjne lub IMEI. Apple poprzednio informował, że głównie polskie służby finansowe i celne wysyłają takie żądania.

Z danych wynika, że aktywność naszych służb w sprawach związanych z urządzeniami Apple'a spada. W II poł. 2016 r. pytano o blisko 17 tys. urządzeń, a w I poł. 2016 r. Polska zasypała producenta wnioskami o informację w sprawie ponad 82 tys. iPhone'ów lub iPadów.

W I poł. 2017 r. zadano tylko 2 pytania w sprawach np. powiązań sprzętu z kartami kredytowymi. Natomiast 5 wniosków dotyczyło usług Apple'a (jak iTunes. iCloud). Na dwa z nich służby otrzymały odpowiedź. Takie sprawy dotyczą zwykle identyfikacji użytkowników korzystających z usług.