Plantronics sfinalizował przejęcie Polycoma kosztem 2 mld dol. Celem jest stworzenie giganta oferującego kompleksowe systemy komunikacji (Plantronics dotychczas specjalizował się w zestawach słuchawkowych, analityce, produktach do współpracy).  

Dzięki przejęciu Plantronics dysponuje obecnie kompleksowym portfolio rozwiązań w zakresie komunikacji i współpracy (zestawy słuchawkowe, oprogramowanie, telefony stacjonarne, systemy konferencyjne audio i wideo, analityka, usługi). Zapewnia, że jest w stanie dostarczyć komplementarne rozwiązania dla wszystkich rodzajów przedsiębiorstw, niezależnie od wielkości i branży.

Globalny rynek systemów zintegrowanej komunikacji i współpracy (UCC) będzie wart według prognozy 39,9 mld dol. w 2019 r. Głównie usługi (66 proc.) dadzą zarobić. Połączone organizacje wygenerują łącznie ok. 2 mld dol. obrotów.

Polycom został kupiony w 2016 r. za 1,7 mld dol. przez fundusz Siris. Firma powstała w 1990 r. Zatrudnia 2,8 tys. specjalistów. Z ponad 1,14 mld dol. rocznych przychodów w ub.r. najwięcej wypracowała w sektorze przedsiębiorstw (27 proc.) oraz w administracji (19 proc.). Trzy rodzaje rozwiązań składają się na obroty firmy – rozwiązania do współpracy wykorzystujące transmisję wideo (34 proc.), głosowe (38 proc.) oraz usługi (28 proc.).