Wartość całego światowego rynku sprzętu do wideokonferencji w minionym kwartale według IDC to 627 mln dol. Liczba sprzedanych urządzeń była podobna jak rok wcześniej (-0,2 proc.). W całym roku przychody były nieznacznie wyższe niż w 2014 r. (+1,5 proc.).

Największy udział w sprzedaży mają systemy instalowane w pomieszczeniach (424,8 mln dol. w IV kw.), których popularność zwiększyła się (+10,5 proc. wzrostu obrotów).

Na 2 miejscu jest infrastruktura rozwiązań wideo (114,3 mln dol.). W tym przypadku obroty spadły o 15,6 proc. Wyrażnie zmniejszył się popyt na osobiste systemy wideokonferencyjne, w tym biurkowe rozwiązania (-20,6 proc.).

Zdecydowanym liderem światowego rynku rozwiązań wideokonferencyjnych jest Cisco (45,3 proc. udziału w IV kw. ub.r.), które odnotowało wzrost przychodów o 12,3 proc. Numer 2 to Polycom (19,2 proc.). W przypadku tej firmy obroty spadły o 17,3 proc. w IV kw. W górę pnie się natomiast Huawei (16,6 proc., wzrost sprzedaży o 6,6 proc.).